Феєрія педагогічних знахідок  

На сучасному етапі розвитку освіти кінцевим результатом освітнього процесу є формування компетентного випускника школи, розвиток ключових і предметних компетентностей учня. І так як освітній процес в основному відбувається на уроці, то і сучасний урок повинен мати компетентнісно орієнтоване спрямування, тобто і його структура, і форми проведення, і технології й методи, які слід використати, повинні забезпечувати розвиток, формування ключових і предметних компетентностей, необхідних особистості для життєздійснення, життєреаліазації, життєтворчості.

Підготувати такий урок нелегко. Потрібно відповідально ставитися до своїх обов’язків, прагнути провести завтрашній урок краще за сьогоднішній, але найбільше – вийти на сучасний рівень педагогічного мислення.

Добре розвиненими вміннями моделювання, проектування, конструювання сучасного уроку, без сумніву, володіють учителів зарубіжної літератури- учасники конкурсу-огляду «Мій компетентнісно орієнтований урок», зорганізованого Яворівським методичним кабінетом, для педагогів, котрі бажають популяризувати свій досвід.

У представлених конспектах уроків чітко сформульовано мету, очікувані результати та форми проведення уроку, конкретизовано методи і прийомів роботи, зроблено запис дій учителя та передбачених дій учнів, відображено логіку засвоєння змісту уроку та керівництво вчителем цим процесом, означено досягнення мети через систему дидактичних завдань, кожне з яких спрямоване на досягнення певних проміжних результатів, передбачено формування ключових та предметних компетентностей, створення ситуації успіху.

Справжніми педагогічними знахідками можна вважати конспекти уроків (з додатками, презентаціями, ілюстраціями), які підготували учителі зарубіжної літератури ЗЗСО району: Оксана Кодан (Наконечнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів) – «Біблія – джерело мудрості і натхнення» (8 клас); Юлія Сабат (Яворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2) – «Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших у творі В.Г. Короленка «Сліпий музикант» (6 клас); Леся Павелко (Віжомлянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Севери – ДНЗ») – «Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого» (за оповіданням Е.Сетона-Томпсона «Снап», 5 клас); Марія Круглій (Вороблячинська ЗОШ І-ІІ ступенів імені Героя України Віталія Коцюби) – «Моральні проблеми та їх осмислення у творі Марини Аромштам «Коли відпочивають янголи» (8 клас); Іванна Тріска (Дрогомишлянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ») – «Світова байка на українській землі» (6 клас); Наталії Яремчук (Старицька ЗОШ І-ІІІ ступенів) – «Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ» (8 клас); Ганна Гірка (Новояворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3) – «Рей Дуглас Бредбері – унікальний американський письменник – «фантаст №1» (8 клас); Наталія Параняк (Опорний заклад «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка») – «Оспівування чистого кохання Ромео і Джульєти в трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєта» (8 клас); Орися Гоза (Рогізненський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» – «Життя – це боротьба», за твором Джека Лондона «Любов до життя» (6 клас); Марія Мончак (Сарнівська ЗОШ І-ІІ ступенів) – «Майстер японської новели Рюноске Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Паутинка» ( клас); Оксана Кріль (Дацьківська ЗОШ І-ІІ ступенів) – «Детектив як жанр літератури, його характерні ознаки» (7 клас); Галина Мозола (Добростанська ЗОШ І-ІІ ступенів) – «Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва у творі Джека Лондона «Жага до життя» (6 клас).

Така активність додає впевненості в тому, що педагоги володіють новітніми практиками, готові до осмислення власного досвіду, популяризації своїх напрацювань, а творча взаємодія: методична служба – учитель зарубіжної літератури дає позитивні результати на непростому шляху професійного зростання.

Вітаємо переможців і лауреатів конкурсу-огляду! (Наказ відділу освіти Яворівської РДА від 26.02.2018 №02-02/71 «Про підсумки проведення конкурсу-огляду «Мій компетентнісно орієнтований урок»).

Водночас хочемо запевнити, що і на далі створюватимемо різноманітні платформи для реалізації творчого потенціалу учителів зарубіжної літератури, підвищення методичного та практичного рівнів їх професійної компетентності, готовності стати педагогами нової формації.

 

Оксана Майхер, методист методичного кабінету