Нова українська школа: виклики для професійного розвитку педагогів

Сучасна школа дає  простір для  виховання, яке  формує  цінності,  компетентності,  потрібні   для успішної  самореалізації  людини  в суспільстві, а  педагогам – свободу творчості  і  розвитку професійності.

Опановувати формулу нової школи  навчались молоді педагоги – організатори  на  черговому занятті, яке проведено у  Новояворівській  ЗОШ І-ІІІ ступенів №3.

Методист методичного кабінету відділу освіти Каліцінська Г.М. ознайомила  молодих спеціалістів  з  новими освітніми  стандартами, які сприятимуть  формуванню   демократичних  компетентностей, ціннісних орієнтирів соціально адаптованої, гармонійно розвиненої особистості.

З метою допомоги в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти, формуванню  уміння  командної  взаємодії, стимулювання прагнення організаторів до творчості, пошуку Чекан І.Я., керівник школи становлення молодого педагога,  провела  тренінг «Нова українська школа: виклики для педагогів».

Галиною  Мирославівною  створено комфортну атмосферу, в якій молоді працівники мали можливість наблизитися  до  педагогічної майстерності, вчилися  працювати  в  команді, освоювали  знання  нових  освітніх методик, роздумували  над  поняттями «освітні технології», «соціалізація», «виховання».

У тренінгу використані  рольові вправи та ігри «Дошка думок і визначень»,  «Теоретичний аукціон», «Продаж  своїх ідей та покупка нових», за  допомогою  яких  педагоги  розв’язували   ті  проблеми  і  ситуації, які  виникатимуть  перед ними  під  час діяльності.

Вправа «Що я розумію під інтерактивним вихованням?» викликала активне обговорення. Працюючи у групах, молоді спеціалісти визначали  правила організації інтерактивного виховання, розмірковували  про його  переваги, артистично розіграли підготовку виховного заходу.

Педагоги не тільки аналізували особливості «брифінгу», «дебатів», «квесту»,  а й ділились досвідом щодо їх проведення у  освітніх  закладах.  Присутні створювали  модель сучасного педагога-організатора та виконували завдання «Хто я?», «Моє прагнення до досконалості».

Цікавими  моментами  видались такі,  як  складання  пазлу,  сенканів.

Педагоги-організатори  писали  сенкани  про учителя, педагогічну майстерність, життя.

Учасники  зібрання   проявляли активність, висловлювали  свої  думки лаконічно,  вносили  пропозиції, працювали  творчо, дотримуючись правил, котрі  проговорили  та  записали  на  початку  заняття.

Переглянуто  відеопрезентацію  «Коли ми піднімаємо очі до неба», включено релаксаційну  музику «Квіти весни». А квіти, виготовлені  напередодні заняття та використані у ході ігрових моментів,  додали  гарного  настрою  кожному  учаснику  тренінгу.

Завершено заняття вправою «Дерево підсумків». Педагоги-організатори  письмово висловили свої  враження, емоції.

Очікування щодо позитивного проведення тренінгу, здобуття нових навиків, умінь справдились.

Каліцінська Г.М., підводячи підсумок, процитувала вислів Сократа: «Вчора я був розумний, я хотів змінити життя, сьогодні я мудрий, бо змінюю себе» –  і додала: «В умовах нової освітньої школи ми повинні іти у ногу з часом,  опановувати  сучасні  технології, набувати нових компетентностей, аби наші  професійні прагнення були  високими і давали результат».