Творчі конкурси як засіб залучення до читання

Роль книги у житті дитини важко переоцінити. Книга виховує, надає наснаги, допомагає жити, всебічно розвиває, примушує хвилюватися за своїх героїв, занурюватися у світ казок, фантазій, пригод, вона дає можливість стати її головним героєм та відчути на собі все вищесказане. Отже, одним з головних засобів виховання духовної культури особистості є її активне залучення до читання, інтерес до якого стрімко падає в наші дні через вплив Інтернету та мас-медіа і неякісної літератури.

Тому підтримка дитячого читання, формування сучасного учня-читача, учня-інтерпретатора художнього твору в системі роботи Яворівської районної методичної комісії учителів зарубіжної літератури займають особливе місце. Щорічно з метою виявлення й підтримки творчих, літературно-обдарованих учнів, прилучення їх до найкращих здобутків зарубіжної літератури й культури проводяться фестивалі декламаторської та  театральної майстерності, конкурси дитячої творчості: «Літературний Еверест», «Раджу прочитати», «Моя улюблена книга», «Поетичні перлинки, «Проба пера» тощо.

Створення привабливого образу та іміджу книги, заохочення до створення власних творів та систематичного читання художньої літератури – такі цілі ставили перед собою організатори цьогорічного конкурсу дитячої творчості (есе) «Книжка, яку хочеться перечитувати».

У переліку таких книг учасники зазначали твори: Р.Л. Стівенсона, В. Скотта, А. де Сент-Екзюпері, Е.Хемінгуея, Г.Х. Андерсена, Ш.Перро, Д.Стронга, С.Кінга, Ж.Верна, Ч.Діккенса, Р.Бредбері, Л.Керролл,   К. Нестлінґер, Р.Дала, О.Гріна, Г. Бучер-Стоу, Ж.Стронга тощо.

На розгляд журі конкурсу було представлено 61 роботу учнів 5-11 класів, більшість з яких відзначаються глибоким розумінням змісту твору, зв’язком із сучасністю, власним досвідом, тонким відчуттям психологічного стану героїв, співставленням їх характерів та вчинків зі своїми,  авторськими роздумами на запропоновану тему.

Роботи переможців конкурсу вразили вишуканістю художньо-мовленнєвого стилю, асоціативністю мислення, образністю та власною інтерпретацією проблем твору не тільки членів журі, а редакторів  журналу «Всесвітня література в школах України». Так у січневому номері журналу (№1, 2018) надруковані есе Юлії Стойки, учениці 9 класу Яворівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 (учитель Сабат Ю.І.), Андріани Дроф’як, учениці 10 класу Наконечнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів (учитель Кодан О.В.), Вікторії Стадник, учениці 11 класу опорного закладу «Новояворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1» (учитель Кобзяк Т.І.).

Ще раз вітаємо переможців з вдалим письменницьким досвідом і пропонуємо ознайомитися з їхніми роботами.

        Оксана Майхер, методист методичного кабінету

 

Робота Юлії СТОЙКИ, 
учениці 9-А класу
(учитель САБАТ Ю. І.)
Яворівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Книжка, яку хочеться перечитувати
(О. Генрі “Останній листок”)
Детальніше

 

 

 

Робота Андріани Дроф’як,
учениці 10 класу
Наконечнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів
(учитель Кодан О.В.)
Книжка, яку хочеться перечитувати…
 «Роману «Пригоди Олівера Твіста»
та його авторові Чарльзу Діккенсу присвячується…»
Детальніше

 

Робота Вікторії Стадник, 
учениці 11 класу
опорного закладу «Новояворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1»
(учитель Кобзяк Т.І.).
Книга, без якої я не уявляю свого життя
Детальніше