15 березня 2018 року у Яворівській гімназії імені О.Маковея та Яворівській ЗОШ І-ІІІ ст. №2 відбулося заняття школи становлення новопризначеного вчителя математики (керівник – методист Дутко Л.В).
Нетрадиційно був проведений інтегрований урок з геометрії в 11 класі фізико-математичного профілю методистом, учителем Яворівської гімназії, Дутко Л.В. та вчителем англійської мови Сердюк І.Ю. Одинадцятикласники перекладали математичні поняття англійською мовою, розв’язували задачі, робили їх переклад з англійської мови на українську, і навпаки.
Задачі були підібрані практичного змісту: учні «будували» криницю циліндричної форми, «завозили» пісок і рахували його кількість, обчислювали об’єми єгипетських пірамід, ділили кавун на найбільші частинки в залежності від його діаметру. Школярі також демонстрували свої знання з англійської мови, роблячи синхронний переклад інформації про піраміди в Єгипті, про різновидність кавунів, про воду і пісок. На уроці був використаний STEM-орієнтований підхід до навчання.
На думку педагогів-учасників заходу, впровадження провідного принципу STEM-освіти – інтеграції дозволяє здійснювати модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу, технологізацію процесу навчання та формування навчальних компетентностей якісно нового рівня. Це було успішно реалізовано під час уроку методистом Дутко Л.В. та учителем Сердюк І.Ю.
Уроки такого формату сприяють більш якісній підготовці молоді до успішного працевлаштування та подальшої освіти, готують конкурентно спроможного випускника. Відповідно до нового Закону України «Про освіту», концепції «Нової української школи», такі навчальні заняття розвивають основні ключові компетентності, а саме: спілкування державною та іноземними мовами, математичну грамотність, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрову грамотність, уміння навчатися впродовж життя, соціальні й громадянські компетентності, підприємливість, загальнокультурну, екологічну грамотність і здорове життя, гармонійно входять в систему STEM-освіти, створюючи основу для успішної самореалізації особистості і як фахівця, і як громадянина.
Заняття школи становлення новопризначеного педагога було продовжено у Яворівській ЗОШ І-ІІІ ст. №2. Молодий педагог Сулима Б.О. продемонстру-вав, як раціонально можна використовувати можливості функцій інтер-активної дошки на уроці математики.
Фірчук О.М., завідувач Яворівського районного методичного кабінету