«Академічна доброчесність: нова академічна культура»

Під такою назвою 21 березня 2018 року відбувся семінар-практикум в опорному закладі «Новояворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1». Богдан Станько, методист методичного кабінету, на запрошення дирекції освітнього закладу (Кулагіної Л.М.) розглянув з педагогічним колективом сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності.

На семінарі було зосереджено увагу присутніх на забезпеченні довіри до результатів навчання, попередженні порушень освітнього процесу. Оскільки порушеннями академічної доброчесності згідно з ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання.

Педагогічний колектив під час моделювання різноманітних освітніх ситуацій знаходив засоби мотивації учнів щодо самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації.

Учасники заходу відзначили необхідність інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності: фабрикація, фальсифікація, списування, обман, необ’єктивне оцінювання.
Присутні зазначили, що на сьогодні плагіат — це тотальна практика, яка розповсюджена у вищих навчальних закладах, та має транзитивний характер, тобто формується ще в школі.

Попрацювавши із цікавим, креативним та позитивно-емоційним колективом я згадав слова Джона Д. МакДональда: «Доброчесність — це не явище природи, воно не змінюється з часом та не залежить від пори року. Доброчесність — це внутрішній стан, і коли ви подивитись на нього, ви побачите людину, яка не поводиться недоброчесно за жодних обставин і ніколи не буде».