Один із шляхів розвитку креативності, глобального мислення, пізнавальної, діяльнісної, інформаційної та кульмінаційної компетенцій та розширення світогляду учнів є проведення пленерних уроків із залученням багатств оточуючого простору як засобів навчання математики та інших навчальних предметів.
Пленер – це не модне слово, це – старий термін із лексикону живописців. Пленер (фр. en plein air – відкрите повітря) – термін, який позначає передачу у картині всього багатства змін кольору, зумовлених дією сонячного світла й атмосфери. Пленерний живопис склався у результаті роботи художників на вільному повітрі, а не у майстерні.
В освіті пленерний урок – це урок, проведення якого передбачається не у класі, а просто неба із залученням багатства оточуючого простору в усіх його проявах, для того, щоб вчитися бачити, слухати і розуміти навколишній світ. Такі уроки проводяться без мобільних телефонів, комп’ютерної техніки тощо.
21 лютого 2019 року на базі Яворівської гімназії методистом Л.Дутко було проведено тренінг на тему «Методика підготовки та проведення пленерного уроку з математики», де вчителі математики ЗЗСО І-ІІІ ступенів району вчилися у групах розробляти задачі практичного змісту та робочі зошити учнів для таких уроків, формувати план-конспект такого уроку та індивідуальні робочі зошити учнів, у яких наведено опорний теоретичний матеріал ( формули, схеми), умови задач.
Методист Л.Дутко