Пленерний урок – це дуже цікаво, емоційно та креативно!

Урок «просто неба» – так називають пленерний урок, проведення якого передбачається поза межами класу із залученням багатства довкілля в усіх його проявах.

Саме такий пленерний урок зарубіжної літератури провела для восьмикласників Старицької ЗОШ І-ІІІ ступенів кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної освіти», Лицар Гуманної Педагогіки, авторка підручників, методичних посібників, вебінарів, численних статей у фаховій пресі Анна-Марія Богосвятська.

Показовий урок за твором Антуана Сент-Екзюпері «Маленький принц»   проходив у «зеленому класі» шкільного дендропарку. Історію про мужність і мудрість дитячої душі, невмирущу людяність, цінність справжньої дружби і любові учні осягали в спосіб вчитування в книгу природи і споглядання її серцем, фіксування отриманих вражень до щоденника спостережень, заповнення дошки настрою (Мудборд). На різних етапах уроку були присутні прийоми духовної, інтелектуальної, емоційної та фізичної рефлексії. За допомогою таких прийомів як «Чотири стихії», «Снігова кулька» учні  аналізували твір та вчилися дбати про чистоту і красу своєї планети.

Діти раділи, дивувалися, активно працювали в групах, виконували завдання, роздумували і самостійно шукали відповіді на практичні питання, доходили висновків і отримували нагороди.

Вмілі методичні підходи, пов’язаність матеріалу з життям, винахідливість та неабияка педагогічна майстерність Анни-Марії Іванівни дозволили  не просто вдало провести урок, а надзвичайно цікаво і захоплююче!

Для того, щоб вчитися бачити, слухати, розуміти навколишній світ і себе в ньому, на думку учителя-майстра, наші учні мають доторкнутися до нього, зблизька його роздивитися, десь здивуватися, захопитися процесом. Під час уроку на природі у дітей з’являється безліч питань, вони фантазують, креативлять, розширюють свій кругозір, мовлення їхнє стає більш емоційним, яскравішим, виразнішим, і, що дуже важливо, створюється позитивне емоційне ставлення до процесу навчання.

Розмову з учителями зарубіжної літератури Яворівщини, учасниками школи професійного зростання, продовжила старший викладач кафедри гуманітарної освіти КЗ ЛОР «Львівський ОІППО» Людмила Ковальова. Основний меседж педагогічного діалогу – технологія пленерного уроку є досить ефективною, особливо в руслі набуття ключових компетентностей, оскільки сприяє розвитку мислення, навіть в глобальному розумінні, зміні ставлення до розумової праці та самого себе.

Дякуємо нашим гостям Анні-Марії Богосвятській та Людмилі Ковальовій за ексклюзивну можливість взяти участь у майстер-класі з проведення пленерного уроку, отримання алгоритму його планування та вагомі рекомендації щодо осягнення того, що тільки активна, здорова дитина вмотивована на успішне навчання, дослідницьке ставлення до життя, і уроки на природі («просто неба») чи не найкраще цьому сприяють.

Тож вдалих нам уроків літератури «просто неба»… і не тільки!

P.S. Щиро дякуємо директору та учителям зарубіжної літератури Старицької ЗОШ І-ІІІ ступенів за сприяння у проведенні заходу.

                                      Оксана Майхер, методист методичного кабінету