Умови проведення
конкурсу учнівських молодіжних проектів у 2019-2020 н.р.
Радянське минуле. (Пере)осмислення історії
- Загальні положення:
1.1. Це Примірне положення визначає порядок проведення історичного конкурсу «Радянське минуле. (Пере)осмислення історії» (далі – Конкурс).
1.2. Конкурс проводиться з метою глибшого ознайомлення молоді України з тоталітарним минулим радянського періоду, необхідністю його критичного аналізу й переосмислення, актуалізації ролі місцевої й повсякденної історії у ході осмисленого й неупередженого підходу до оцінки минулого.
1.3. Основними завданнями Конкурсу є:
- Розвиток критичного мислення, популяризація історичних знань та ідей серед учнівської молоді України;
- стимулювання інтересу школярів до дослідження місцевої й повсякденної історії;
- активізація діяльнісного підходу до вивчення історії у школі.
- Учасники Конкурсу:
2.1. Учасниками Конкурсу є учнівська молодь у віці від 15 до 18 років (далі – Учасники Конкурсу).
2.2. Учасники Конкурсу беруть участь у Конкурсі на добровільних засадах.
2.3 Брати участь у Конкурсі можна у складі невеликої команди чи цілого класу.
- Організація, умови та терміни строки проведення Конкурсу:
3.1. Для організації Конкурсу створюється Організаційний комітет, до складу якого входять представники Представництва DVV International в Україні, Асоціації «Нова Доба», Міжнародної мережі EUSTORY, які опікуються проведенням історичного конкурсу для школярів в Україні.
3.2. Організаційний комітет:
- визначає правила проведення та план організаційних заходів Конкурсу в Україні;
- налагоджує зв’язки з регіональними координаторами Конкурсу в Україні;
- на основі консультацій з експертами оголошує щорічну тему Конкурсу;
- забезпечує інформаційний супровід конкурсу в мас медіа, соціальних мережах та на сайті проекту;
- розробляє та налагоджує випуск інформаційних матеріалів для підготовки до Конкурсу;
- розробляє та встановлює форму заявки для участі в Конкурсі;
- формує склад журі для перевірки робіт учасників Конкурсу;
- організовує перевірку робіт учасників Конкурсу, підсумовує та оприлюднює результати Конкурсу;
- організовує церемонію нагородження переможців Конкурсу;
- проводить статистичний аналіз результатів Конкурсу;
- проводить семінари для консультантів Конкурсу;
- інформує громадськість України про підсумки Конкурсу;
- організовує вручення сертифікатів Учасника Конкурсу та Церемонію відзначення переможців Конкурсу .
3.3. Конкурс проводиться впродовж 7 місяців: вересень 2019 – березень 2020 р.
- Порядок проведення Конкурсу:
4.1. Організаційний комітет конкурсу до 1 вересня 2019 року розміщує повну інформацію про умови й етапи проведення конкурсу;
4.2. Попередня реєстрація теми колективного дослідження й учасників конкурсу відбувається за посиланням: https://forms.gle/NnDXiVxPnxAGKaSu6 до 31 грудня 2019. Консультанти команд, які зареєструють свої дослідження до 1 жовтня 2019, зможуть взяти участь в одному із трьох дводенних навчальних семінарів.
4.3. Дводенна програма трьох дводенних навчальних семінарів для консультантів учнівських історичних проектів, котрі відбудуться у листопаді-грудні 2019 року, передбачатиме ознайомлення учасників із методикою організації пошукової роботи з учнями, критичними підходами до оцінки минулого, концепцією й практичним досвідом організації історичних молодіжних проектів. Організатори забезпечують проїзд й дводенне перебування учасників семінару у м. Києві.
4.4. Зареєстровані учасники до 15 лютого 2019 року отримують онлайн посилання для завантаження своїх робіт. Учасники мають завантажити свої роботи до 1 березня 2019 року.
- Основні підходи до організації роботи над історичним дослідженням у ході конкурсу:
- Проблемно-тематичний (дослідження історії радянського минулого на прикладі конкретної локальної події, історії життя окремої людини чи групи людей;
- Використання різних джерел та застосування критичного мислення у ході дослідження історії у свідченнях і трактуваннях;
- Багатоперспективності. Різні виміри історії: етносоціальний, політичний, культурний, релігійний, гендерний тощо. Бачення історичних подій з позиції різних суб’єктів та їхньої історичної інтерпретації (наприклад, з позиції військового начальника та рядового солдата, дорослих та дітей, чоловіків й жінок, представників різних верств населення, професій тощо);
- Інтеркультурності (ціннісного ставлення до способу життя, культури і традицій різних етноконфесійних спільнот, представників різних політичних поглядів, соціальних груп, субкультур тощо).
- Матеріали (результати дослідження ), які подаються на конкурс:
- Продукт проекту (Онлайн посилання на текстову роботу, фото чи опис інформаційного стенду, буклету, листівки, книги, газети, плакату, відео, журналу, електронну презентацію, інтернет сайт, туристичний маршрут тощо)
- Пошуковий щоденник (Хроніка проекту), текст обсягом до 10 сторінок, який містить опис роботи дослідницької групи над такими етапами:
- Історичне середовище та вибір об’єкту дослідження (Як ми досліджували історичне середовище у місцевій громаді (населений пункт, вулиця, мікрорайон), визначали об’єкти, події в історії, місця проживання відомих людей, тощо. Як ми обговорювали різні об’єкти дослідження. Яким чином ми визначилися із темою подальшої проектної роботи.
- Дослідження обраної теми. Як ми працювали із текстами документів, краєзнавчою літературою, матеріалами преси, спогадами, перепискою, щоденниками, фотографіями, аудіо – та відеозаписами, інтерв’ю, матеріалами анкетування місцевих мешканців тощо. Якими були наш критичний аналіз, узагальнення й висновки.
- Оформлення результатів дослідження. Опис продукту дослідження та процесу його підготовки. Наприклад, це може бути: текстова робота, фото чи опис інформаційного стенду, відео, буклет, листівка, книга, газета, плакат, журнал, електронна презентація, інтернет сайту, туристичний маршрут тощо.
- Оприлюднення результатів роботи над проектом. Яким чином, де і кому ми представляли наш проект. Наприклад, це можуть бути: встановлення інформаційного стенду у публічних місцях, розміщення відео чи іншої відповідної інформації на певних сайтах, публікація статей в медіа, поширення буклетів, листівок, книг, газет, плакатів, журналів, проведення туристичного маршруту тощо.
- Формат подачі матеріалів. Після попередньої реєстрації (до 31 грудня 2019 року), учасники (до 15 лютого 2019 року ) отримують онлайн посилання для завантаження своєї роботи. Майте на увазі: сумарний час ознайомлення із матеріалами вашого проекту не має бути більшим за 30 хв. Наприклад, це можуть бути: (і/або) читання тексту вашого дослідження, перегляду статичних / чи динамічних візуальних /відео матеріалів, прослуховування аудіо матеріалів тощо
- Остаточний термін надсилання роботи до 1 березня 2019 року включно.
- Підбиття підсумків Конкурсу
7.1. Склад журі конкурсу визначає Організаційний комітет Конкурсу. До складу журі входитимуть: вчителі історії, науковці, журналісти й громадські активісти.
7.2. Результати Конкурсу оприлюднюються до 20 квітня 2019 року на сайтах організаторів Конкурсу.
- Відзначення Учасників Конкурсу та його фінансування
8.1. Кожна команда учасник Конкурсу отримає Сертифікат Учасника.
8.2. Найкращі матеріали фіналістів конкурсу будуть опубліковані на історичних медіаресурсах.
8.3. Урочиста церемонія відзначення переможців Конкурсу відбудеться у м. Києві, у травні-червні 2020 року.
8.4. Кращі проекти з числа фіналістів конкурсу отримають фінансування на подальше поглиблення й поширення результатів своєї діяльності.
8.5. Один представник від команди переможця конкурсу матиме можливість (на основі конкурсу аплікацій) взяти участь у міжнародній молодіжній історичній академії EUSTORY, котра відбудеться в Берліні, восени 2020 року.
8.6. Джерелами фінансування Конкурсу є кошти надані Міністерством закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина.
Контакти
Електронна адреса: eustory.ukraine@gmail.com
Або пишіть нам на Фейсбуці: https://www.facebook.com/MyOwnHistoryDVVI/
NB! в разі, якщо це Положення буде роздруковане – посилання на реєстрацію для участі у конкурсі зашифроване у QR-коді нижче:
[advanced_iframe securitykey="<your security key - see settings>"]
Please also check in the html mode that your shortcode does only contain normal spaces and not a instead. It is also possible that you use wrong quotes like “ or ”. Only " is valid!