Високопрофесійний вчитель = якісна освіта дітей

Формула, яка є визначальною в умовах зміни парадигми освітнього процесу.

Що слід робити сучасному вчителеві, аби бути професійно компетентним, готовим моделювати власну діяльність в інноваційного режимі?

Безумовно, не боятися змін, перетворювати виклики на досягнення та, основне, постійно працювати над підвищенням своєї кваліфікації. На сьогодні цей процес врегульовує новий Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №800.

Про те, як відбуватиметься підвищення кваліфікації педагогічних працівників вже з 1 січня 2020 року відповідно до нового порядку, якими є основні напрямки, форми та механізми визнання результатів підвищення кваліфікації, що потрібно знати управлінцям про сертифікацію учителів – йшлося на розширеному засіданні ради методичного кабінету, яке відбулося 17 вересня 2019 року.

Завідувачка методичного кабінету Ольга Фірчук зініціювала участь у роботі ради в.о. директора, заступника директора з науково-педагогічної роботи, старшого викладача кафедри педагогіки комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Миколи Кацюби та завідувача кафедри педагогіки, кандидата педагогічних наук, доцента Марії Барни.

Справжні ментори у царині післядипломної освіти зосередили увагу присутніх на  процедурі сертифікації вчителів, методиці експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації,   ролі адміністрації ЗЗСО та відповідальності учителя у формуванні щорічного плану підвищення кваліфікації, виборі теми відповідного курсу, його тривалості, місця проведення, вартості або безоплатності надання освітньої послуги.

Окремий фокус зроблено на видах підвищення кваліфікації, яким може бути як навчання за програмою підвищення кваліфікації, так і стажування, участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо. Педагогічна свобода поширюється і на вибір суб’єктів підвищення кваліфікації, якими можуть бути наукові установи, заклади освіти, їх структурні підрозділи, юридичні та фізичні особи, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Погоджуємося, що зміни у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників потрібні, особливо в частині надання реальної інформаційно-методичної допомоги педагогам, демонстрації переваг використання діяльнісних прийомів, технік роботи з конкретним алгоритмом їх проведення, залучення до виконання практичних завдань, інтерактивної взаємодії, вирішення проблемних ситуацій, опановування технології розвитку критичного мислення.

Сподіваємося, що фундаментально новий підхід до підвищення кваліфікації буде близьким освітянам. Головне, що варто усвідомити – успішний і ефективний учитель – людина, яка не тільки навчає, а й постійно навчається.

Сьогодні на розгляд ради методичного кабінету також були представлені інформаційно-методичні матеріали практичного психолога Яворівської гімназії імені Осипа Маковея Ольги Петрик «Інформування про булінг як метод попередження ефекту віктимізації жертви», шкільного бібліотекаря опорного закладу «Немирівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів» Ганни Миклуш «Ярмарок сценаріїв», методичний посібник, підготовлений учасниками літературного клубу вчителів зарубіжної літератури, «Компетентнісно орієнтовані завдання для оцінювання якості знань учнів із зарубіжної літератури. 10 клас» та збірку уроків-квестів із зарубіжної літератури «Літературна квестляндія».

Учасники засідання взяли до уваги інформацію методиста методичного кабінету Оксани Майхер про проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників освітніх закладів району у 2018-2019 н.р. та окремі аспекти підвищення кваліфікації педагогів у І семестрі 2019-2020 н.р.

 

                  Оксана Майхер, методист методичного кабінету