Психологічний супровід інклюзивного навчання

4 листопада 2019року у Новояворівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 відбулося засідання методичної комісії практичних психологів всіх ЗЗСО спільно з фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру у формі «круглого столу» на тему  «Активні форми роботи практичного психолога з учасниками процесу інклюзивного навчання».

О.Стадник, методист методичного кабінету відзначила, що запорука ефективної організації інклюзивного навчання, як і будь-якої корисної та нової справи, – співпраця та партнерство із усіма долученими до неї людьми. Обговорювалися важливі питання надання якісних психологічних послуг учасникам інклюзивного навчання.

Н. Пелих,  директор Інклюзивно-ресурсного центру, інформувала  учасників зустрічі про новини в законодавстві та про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами, а також наголосила, що під впливом кваліфікованої корекційної допомоги практичного психолога, діти із певними порушеннями  досягають стабільних успіхів у навчанні. Про особливості роботи з дітьми з різними нозологіями розповіла О.Чугаєвська, практичний психолог ІРЦ. Найактуальнішими питаннями в обговоренні були: «Як допомогти дитині з ООП нормально розвиватися?» і «Як звести до мінімуму можливі негативні наслідки спільного навчання з іншими дітьми?».

Н.Пелих зауважила, що психологічна корекція дитини з особливими потребами повинна спрямовуватися на розвиток її здатності до самостійного просування в житті, долаючи або компенсуючи особистісні обмеження.

О.Стадник підвела підсумки роботи та відмітила, що  психологічний супровід  дитини з ООП в умовах інклюзивного  навчання передбачає не лише сприяння психічному розвитку, а й роботу з найближчим соціальним оточенням, спрямовану на формування в учасників освітнього процесу позитивних установок щодо взаємодії з такою дитиною.