Щоб навчати інших, треба щодня вчитися самому…

Питанню академічної доброчесності (academic integrity) світова спільнота останніми роками приділяє особливу увагу. На цю тему організовуються міжнародні конференції, семінари. Так, 9-11 березня 2020 року методист методичного кабінету відділу освіти Яворівської районної державної адміністрації Галина Романик взяла участь у програмі наукового стажування «Академічна доброчесність: виклики сучасності», організованого польсько-українською фундацією – Інститут міжнародної академічної та наукової співпраці спільно з Духовною академією університету Кардинала Стефана Вишинського у Варшаві та польською Фундацією ADD.

Головною метою цього заходу було ознайомлення з європейськими підходами щодо питання  найновіших вимог і рекомендацій практичних аспектів дотримання академічної доброчесності в навчальному процесі; застосування  алгоритму перегляду змісту навчальної дисципліни для вдосконалення викладацьких стратегій учасників сесії, наукового плагіату і популяризація академічної доброчесності, а також підвищення кваліфікації освітян та поглиблення співпраці в академічній та науковій галузях між Україною і Польщею.

Програма стажування передбачала «круглий» стіл за участю польських експертів компанії Plagiat.Pl «Впровадження студентоцентрованого підходу і варіативності навчальних подій як запорука високої академічної культури і запобігання порушенням академічної доброчесності. Програмні засоби для виявлення можливого плагіату у наукових та академічних роботах».

Під час «круглого» столу учасники обговорили такі питання: проблеми імплементації принципів академічної доброчесності в освітнє та наукове середовище. Проблема запобігання плагіату; практичний досвід роботи компанії Plagiat.pl з навчальними закладами та університетами Європи та світу у організаційному та юридичному аспектах; вирішення спірних питань (практичний досвід); процедура перевірки та оцінки учнівських та студентських робіт; запобігання плагіату у видавничій діяльності; перспективи розвитку програмного забезпечення для виявлення можливого плагіату. Методист методичного кабінету Галина Романик презентувала есе  «Списування у школі: хто винен та як з цим боротись».

Учасники отримали практичні знання та навички про основні принципи поняття «Академічна доброчесність», а також план дій щодо впровадження цих принципів у своєму навчальному закладі.

Не менш цікавою і пізнавальною була так звана «вільна програма» стажування: екскурсія історичною частиною Варшави, інформаційний візит до польського університету,  польського Парламенту ─ Сейму та ознайомлення із програмою стажування у Сеймі, огляд об’єктів світової спадщини ЮНЕСКО.    Участь у стажуванні підтверджено відповідним сертифікатом.

Шановні колеги! Не припиняйте вчитись! Кожного дня, місяця, року збагачуйте себе новими знаннями. Це допоможе вам не лише в професійній сфері, але й в особистому житті.

Постійно вчитися нового — зробіть це своєю звичкою!