Добірка цікавих матеріалів і можливостей для працівників сфери дошкільної освіти

Вітаємо, колеги!

Це Міністерство освіти і науки України з добіркою цікавих матеріалів і можливостей для працівників сфери дошкільної освіти, а також найважливіших новин, які стосуються дошкілля. Сьогодні читайте про підвищення кваліфікації педагогів, навчання дошкільнят обліку часу, Базовий компонент дошкільної освіти, а також про інші новини та можливості.

Розпочинаємо!

ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВУ ПРОГРАМУ ПІДВИЩЕННЯ
КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЩОДО БКДО

Міністерство освіти і науки України затвердило типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти.

Програмою передбачено формування в педагогів загальних та фахових компетентностей щодо імплементації оновленого Стандарту з урахуванням особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів. Підвищення кваліфікації передбачає опрацювання 16 тем, зокрема кожного з освітніх напрямів, передбачених БКДО, а також механізмів забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Ознайомлюйтесь з програмою за посиланням.

ЯК ВПРОВАДЖУВАТИ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ
ОСВІТИ – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Головною метою мистецької освіти є насамперед гармонійний розвиток особистості, формування ціннісного ставлення до культури, а також творчого підходу до життя. Як реалізувати ці завдання на практиці відповідно до вимог оновленого БКДО, йдеться у статті «Дитина у світі мистецтва. Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)». Її оприлюднено в журналі «Дошкільне виховання».

За допомогою матеріалу читачі мають нагоду дізнатись про роль мистецької освіти в розвитку особистості та процес формування мистецько-творчої компетентності дошкільнят. У статті також є і практичні поради щодо методів, засобів і прийомів, які є найефективнішими у мистецькій освіті для найменших. Читайте статтю за посиланням.

20-21 КВІТНЯ: ОНЛАЙН-КОНФЕРЕНЦІЯ «46=47. АРИФМЕТИКА ПЕРСПЕКТИВ
ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ СИНДРОМОМ ДАУНА»

Для підтримки спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів щодо супроводу дітей із синдромом Дауна в освітньому просторі 20-21 квітня 2021 року відбудеться онлайн-конференція «46=47. Арифметика перспектив для дітей із синдромом Дауна».

Мета конференції – обмін досвідом для створення якісних програм, які допоможуть дітям бути включеними в освітній процес та отримувати саме ті навички, які їм потрібні. Під час заходу йтиметься, зокрема, про методи діагностики розвитку дитини, підготовку дітей до закладів дошкільної освіти, створення програм розвитку та багато іншого.

Дізнатись докладніше про захід можна тут, а зареєструватись – за цим посиланням.

ДОШКІЛЬНЯТАМ ПРО ЧАС ТА ЙОГО ОБЛІК – КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ

Час неможливо побачити, пощупати чи почути, тому ця категорія є складною для усвідомлення дітьми. З найменшого віку дитина вчиться відчувати чи орієнтуватися у часі завдяки ритмічності процесів життєдіяльності. Дитина постійно відчуває серцебиття, дихання, процеси травлення, поступові зміни у вигляді більшої чи меншої втомленості, сильнішого чи слабшого подразнення – це і дає відчуття часу.

З якого віку навчати малюків орієнтуватись у часі, як вивчити з дошкільнятами міри часу та опанувати календар, з якого віку та за допомогою яких вправ це робити – у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Завантажити його можна тут.

ПОРАДИ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ: ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ТРАДИЦІЇ

З наближенням свят у календарі діти ставлять безліч питань, що стосуються приготувань, традицій, відмінностей у святкуваннях. Дошкільнятам важливо розповідати про це на доступному їм рівні. Для цього варто ділитись власними історіями, створювати садочкові традиції та практикувати їх. У контексті вивчення традицій варто не забувати і про сприяння прийняттю різноманітності – розповідати малюкам про особливості різних регіонів України, а також інших країн.

Що таке традиції? Чому ми святкуємо саме у такий спосіб? Які цінності закладено в символи? У своєму матеріалі експертки Команди підтримки реформ МОН допомагають дорослим відповідати на ці запитання та діляться тим, як говорити з дітьми про традиції. Читайте поради за цим посиланням.

ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ – ВІДЕО ДЛЯ НАЙМЕНШИХ

Говорити з дітьми про особисту безпеку, межі, дозволені та заборонені дії, а також про взаємодію з дорослими варто з найменшого віку. Дошкільнята мають знати, які існують правила безпеки вдома, в дитсадку, а також на вулиці чи в інших публічних місцях. Малечі необхідно пояснити, що таке безпечні та небезпечні дотики і до кого вони можуть звернутись в разі загрози.

Допомогти у такій розмові можуть короткі ролики для молодших школярів та старших дошкільнят від МБО «Служба порятунку дітей». Переглядайте їх за цим посиланням та обговорюйте разом із дошкільнятами.

МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ

  • Онлайн-подія «Вигорання і його наслідки для освітян» від Центра INSIGHT та Mental Health for Business відбудеться 21 квітня о 16:00. Вигорання – це професійне явище, викликане хронічним стресом від роботи або іншої діяльності та характеризується трьома вимірами: відчуття виснаженості, підвищена ментальна віддаленість від своєї роботи та знижена професійна ефективність.  Освітяни є групою ризику професійного та емоційного вигорання. Під час події буде йтись про те, як захистити себе та не допустити вигорання та які кроки варто зробити для власного добробуту. Докладніше про подію дізнавайтесь за посиланням, а реєструйтесь – тут.
  • Онлайн-курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти». Освітяни можуть дізнатись про те, які існують прояви булінгу, його причини та наслідки та про правильне реагування на цькування. Також серед тем курсу є запровадження системної протидії булінгу в закладі освіти та практичні інструменти створення безпечного середовища в ньому. Цей курс підготовлений в межах створення національної системи протидії та попередження булінгу в закладах освіти Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проєкту масових відкритих онлайн-курсів Prometheus. Реєструйтесь та навчайтесь за цим посиланням.
  • Вебінар «Рухова активність на заняттях з раннього розвитку» від Академії Талановитих Керівників та Асоціації дитячих освітніх проєктів відбудеться 19 квітня о 19:00. Питання, які розглянуть під час заходу: як впливає активність на мозок дитини, чому важливо включати ігрову активність в заняття та яка її мета, як організувати активність малюків у межах занять з раннього віку. Деталі та реєстрація – тут.
  • Проєкт «50 Добрих Справ» від київського осередку НСОУ «Пласт» та БФ «Zagoriy Foundation» – це скретч-мапи для дітей, що покликані навчити дітей благодійності через ігровий процес. Одна добра справа – одне завдання. Усі вони приховані захисним скретч-шаром, який дитині потрібно стерти, щоб виконати всі завдання мапи. Отримати її безкоштовно можуть батьки дитини або особи, які їх замінюють, заповнивши анкету на сайті проєкту.

ДОШКІЛЛЯ У ПРІОРИТЕТАХ УРЯДУ НА 2021 РІК

Кабінет Міністрів визначив якісну та доступну дошкільну освіту одним із ключових пріоритетів на 2021 рік. У плані пріоритетних дій Уряду йдеться про 5 кроків щодо дошкілля, дізнатись більше про кожен із яких можна на сайті МОН.

П’ять пріоритетних дій щодо дошкілля відповідно до плану:

  1. розроблення та подання Уряду проєкту нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту»;
  2. впровадження нового Базового компонента дошкільної освіти;
  3. запровадження внутрішнього оцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах дошкільної освіти на основі критеріїв якості дошкільної освіти (ECERS-3);
  4. розроблення та впровадження професійних стандартів за професіями «Вихователь» та «Директор закладу дошкільної освіти»;
  5. створення додаткових місць у закладах дошкільної освіти.

На сьогодні все! Дякуємо, що читаєте нашу добірку новин та корисних матеріалів.

Отримувати такі листи – справа добровільна. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ їх читати, будь ласка, дайте знати у цій формі за посиланням.

Якщо ж ви знаєте колег, які теж хотіли би отримувати розсилку для працівників сфери дошкілля, надішліть їм для заповнення посилання на анкету – https://forms.gle/g25BuZ47ntL8TiBYA.

З любов’ю
команда Міністерства освіти і науки України