Програма підвищення кваліфікації  учителів фізики та астрономії  «Розвиток цифрової компетентності вчителів фізики та астрономії»

Комунальний заклад Львівської обласної ради

ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Кафедра  природничо-математичної освіти

 

 

 

Програма підвищення кваліфікації 

учителів фізики та астрономії

 

      РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ

 

 

 

 

 

Програма підвищення кваліфікації  розглянута і рекомендована

до затвердження на засіданні кафедри природничо-математичної освіти

(протокол №   від    .01.2021 р.)

Завідувач кафедри                                                   О. Шаповаловський

Програма підвищення кваліфікації затверджена науково-методичною радою

(протокол №1   від    28  січня  2021 р.)

Голова ради                                                       М.Кацюба

 

І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

 

Найменування: Програма підвищення кваліфікації учителів фізики та астрономії  «РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ»

 

Розробник: Романик Галина Володимирівна, консультант Комунальної установи Яворівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»

 

Мета:  розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителів фізики та астрономії, що дозволить реалізувати завдання Державного стандарту ;

ознайомлення педагогів з основними сучасними технологіями навчання, тенденціями розвитку наукової думки, методикою навчання фізики, основними закономірностями організації освітнього процесу з фізики і астрономії; сприяння володінню програмним матеріалом з фізики і астрономії, набуття навичок розв’язування задач, проведення фізичного експерименту.

 

Напрям: забезпечення і підтримка навчання, виховання та  розвитку учнів в освітньому середовищі,  рефлексія і професійний саморозвиток педагога, зокрема:

–        розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

–        формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;

–        психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;

–        використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

–        мовленнєва компетентність.

 

Обсяг: 30 годин.

 

Форма (форми) підвищення кваліфікації: очна.

 

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:

 

  • професійно-педагогічна компетентність– обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів;
  • мовно-комунікативна компетентність– вміння вислуховувати, відстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації;
  • психологічно-фасилітативна компетентність– усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню школярів та їхній індивідуалізації;
  • підприємницька компетентність– вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;
  • інформаційно-цифрова компетентність– здатність отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного освітнього середовища.

 

Місце (місця) надання освітньої послуги: Комунальна установа Яворівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»

 

Очікувані результати навчання:

Уміє усвідомлено використовувати в освітньому процесі новітнє лабораторне, демонстраційне, мультимедійне навчальне обладнання, цифрові пристрої.

Володіє основними сучасними технологіями та підходами до організації освітнього процесу з фізики та астрономії, індивідуальними та колективними формами роботи; програмним матеріалом з фізики і астрономії, навичками розв’язування задач, проведення фізичного експерименту.

Демонструє вміння  застосовувати новітні методи і технології у освітньому процесі фізики і астрономії.

Формує професійні компетентності через використання напрямків STEM-освіти.

 

Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

Інтеграційно- мотиваційна сесія.

Час за робочою навчальною програмою – 2 години

Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля (практичне, 1 година)

Тема 2. Формування очікувань учасників (практичне, 1 година)

 

Модуль 1. Урок фізики в змішаних технологіях навчання.

Час за робочою навчальною програмою – 6 годин

Тема 1.1. Нетрадиційні форми проведення уроку(лекція, 2 години, практичне,

2  години)

План лекційного заняття

  • Змішане навчання фізики: основні моделі, переваги і недоліки.
  • Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної освіти: нові тенденції, підходи, перспективи. Нормативні документи МОН України щодо організації освітнього процесу.

План практичного заняття

1.1.3 Діагностування  ступеня розуміння вчителями поняття «змішаного» навчання фізики та особливості його організації в умовах сьогодення” на різних освітніх платформах, який висвітлює специфіку предмета та можливості для подолання труднощів, що виникають саме у вчителів фізики.. Опрацювання в групах створення дистанційного уроку.

1.1.4. Фізичний компонент Державного стандарту базової середньої освіти. Навчальні програми з фізики та астрономії.

Тема 1. 2. Технологія розвитку критичного мислення. Інтегральна освітня технологія (практичне, 2 години)

План практичного заняття

1.2.1. Критичне мислення: ключові характеристики та вправи для його розвитку.  (Асоціативний кущ, Сенкан, Діаграма Вена, Таксономія Блума, Fishbone)

 

Модуль 2. Навчальний фізичний експеримент.

Час за робочою навчальною програмою – 6 годин

Тема 2. 1. Формування експериментальних умінь учнів (лекція, 2  години)

План лекційного заняття

2.1.1. Удосконалення експериментальної підготовки учителів

Тема 2. 2. Сучасні віртуальні інтернет- лабораторії (лекція, 2 години, практичне, 2  години) .

План лекційного заняття

2.2.1. Сформувати уявлення про віртуальні лабораторії та їх можливості та перспективи в рамках освітнього процесу.

План практичного заняття

2.2.2.  Напрямки віртуального лабораторного практикуму, такі як віртуальні симулятори або тренажери та дистанційні віртуальні лабораторні роботи.

Модуль 3. Цифрові інструменти вивчення природничих дисциплін в школі.

Час за робочою навчальною програмою – 8 годин

Тема 3. 1. Сучасні освітні технології

(лекція, 4 години; практичне, 4 годин)

План лекційного заняття

3.1.1.Засоби формування інформаційно-цифрової компетентності учителів фізики.

План практичного заняття

3.1.1. Робота з віртуальним середовищем   Khan Academy, атакож  YouTube,  Twitter,  Skype  Classroom.

Модуль 4. STEAM-ОСВІТА – освіта сучасності для професій майбутнього.

Час за робочою навчальною програмою – 6 години

Тема 4. 1. Роль традиційних  та новітніх засобів наочності у формуванні сучасного навчального середовища на уроках фізики та астрономії. Використання ІКТ(лекція, 2 години).

План лекційного заняття

4.1.1. Теоретичні та практичні основи STEAMнапрямку в освіті.

 

Тема 4. 2. Реалізація STEAMосвіти  в освітньому процесі з фізики (практичне, 4 години).

План практичного заняття

4.2.1. STEAM в дії-ідеї для проведення STEAM уроку, створення у групах STEAM уроку.

        Вихідне діагностування, презентація добрих практик

Час за робочою навчальною програмою – 2 години

 

Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттях, індивідуальне та фронтальне опитування, виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань із теми.

Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотньої інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами курсів. Оцінювання вербальне.

 

 

ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Назви тем Кількість годин
Усього Лекції Прак-тичні Тре-нінги
Інтеграційно-мотиваційне заняття 2   2  
Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля     1  
Тема 2. Формування очікувань учасників     1  
Модуль 1. Урок фізики в змішаних технологіях навчання. Нормативні документи. 6 2 4  
Тема 1.1 Нетрадиційні форми проведення уроку.   2 2  
Тема 1.2 Технологія розвитку критичного мислення. Інтегральна освітня технологія.     2  
Модуль 2. Навчальний фізичний експеримент. 6

 

4 2  
Тема 2.1 Формування експериментальних умінь учнів.   2    
Тема 2.2. Сучасні віртуальні інтернет- лабораторії.   2 2  
Модуль 3. Цифрові інструменти вивчення природничих дисциплін в школі. 8 4 4  
Тема 3.1. Сучасні освітні технології   4 4  
Модуль 4. STEAM-ОСВІТА – освіта сучасності для професій майбутнього. 6 2 4  
Тема 4.1 Теоретичні та практичні основи STEAMнапрямку в освіті.   2    
Тема 4.2. Реалізація STEAMосвіти  в освітньому процесі з фізики.     4  
Вихідне діагностування, презентація добрих практик 2   2  
Всього годин: 30 10 16 4