Формувальне оцінювання як засіб утвердження особистості дитини

Оскільки Нова українська школа в початковій ланці вимагає нових підходів до оцінювання навчальних досягнень учнів, то й навчатися потрібно не тільки вчителям, які викладають у 1-4 класах, але й, у першу чергу, керівникам ЗЗСО і їх заступникам. Тому директором комунальної установи Яворівської міської ради  «ЦПРПП» Ольгою Фірчук 26 вересня 2021 року в приміщенні конференц-залу ЦПРПП був організований семінар з питань формувального оцінювання.  Модератор заходу – консультант Уляна Глова.

О.Фірчук  наголосила, що  серед основних різновидів оцінювання, які визначають Державний стандарт початкової освіти, методичні рекомендації Міністерства освіти й науки України щодо оцінювання в початкових класах НУШ, Закон України “Про повну загальну середню освіту”,  у початковій школі застосовується формувальне. Його переваги в тому, що оцінка – не вирок для дитини. Формувальне оцінювання допомагає учням щоденно поглиблювати свої знання, знайти себе в колективі, не приносить негативних емоцій, допомагає утвердитись ,викликає щире бажання досліджувати світ навколо.

Уляна Глова, використовуючи цікаву презентацію та інтерактивні методи роботи, наголосила, що для успішного застосування формувального оцінювання освітній процес має бути організований у такий спосіб, щоби спонукати кожного учня бути активним його учасником, а не пасивним “отримувачем” знань і оцінок. Учитель повинен  створити таку атмосферу навчання, за якої учні не бояться  ставити запитання, робити помилки й показувати, чого вони ще не вміють або не знають. Дуже важливо отримувати зворотний зв’язок, тобто обмін інформацією між учнем і вчителем або між учнями щодо їхніх навчальних досягнень у межах визначених цілей і очікуваних результатів, бо це має значний вплив на результативність освітнього процесу.

Учасники семінару константували, що в ЗЗСО Яворівської громади  формувальне оцінювання відбувається таким чином:  у 1-2 класах вербально, а в 3-4  – рівнево.

Семінар збагатив його учасників  не тільки новою інформацією, а  позитивними емоціями, демократичною атмосферою.