«Когнітивні процеси учнів в умовах стресового стану»

Зараз ми живемо у високому перманентному стресі – він то більший, то менший, залежно від подій. Тому маємо приділяти особливу увагу своєму психічному стану, відпочинку та поповненню ресурсів. Для цього, перш за все, потрібно вміти визначити, чи ми перебуваємо у стресі, знати який вплив стресу і як його побороти.

На семінарах «Когнітивні процеси учнів в умовах стресового стану» з вчителями зарубіжної літератури (31 жовтня) та іноземних мов (3 листопада 2022 року) було розглянуто фази стресу та реакції організму на стрес, типові характерні ознаки реакції для всіх вікових груп, для дітей молодшого шкільного та підліткового віку.

Предметом обговорення були питання:

– Що може допомогти впоратися з наслідками травматичних подій?

– Як говорити з дітьми про війну?

– Що потрібно людині, щоб відчувати стабільність?

 Які виникають проблеми у навчанні у стресовому стані?

Табу: Чого вчителеві НЕ можна робити?

–  Як допомогти навчатися?

З вчителями іноземних мов також проведено тренінг «Як побороти стрес» Іванною Кунанець, психологом КУ ЯМР «ЦПРПП». Педагогам було запропоновано цікаві вправи на подолання стресу та відновлення ресурсу: аутогенні дихальні вправи та техніки арт-терапії: малювання ниткою, кавовою гущею, вправа «мандала».

Стресовість ситуації — продукт нашого сприйняття, оцінки та ставлення. Щоб перетворити негативний стрес на позитивний, потрібно змінити своє ставлення до нього, навчитися позитивно мислити. Потрібно знаходити позитивні моменти в найнеприємнішій ситуації, і шкідливий вплив цієї ситуації на психологічне і тілесне здоров’я зменшиться або зовсім припиниться.

 

Лідія Щудлюк, консультант КУ ЯМР «ЦПРПП»