Учитель = стрес?

Беззаперечно, професія вчителя вимагає значного інтелектуального напруження з метою найкращого викладання освітнього матеріалу, яке, у свою чергу, може спричинити стресову ситуацію. Щодня, використовуючи свій розумовий та інтелектуальний потенціал, учитель має вміти працювати з цілим класом учнів, зацікавити їх слухати, навчатись і засвоювати корисну інформацію. Так, це дуже непросто! Саме тому, для вчителів історії Яворівської ТГ на запрошення консультанта КУ ЯМР «ЦПРПП» Меленчук І.Б., 28 лютого 2023 року на базі Яворівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 2 ЯМР ЛО психологом КУ ЯМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»  Іванною Кунанець проведено заняття з елементами тренінгу «Стрес. Методи та прийоми боротьби зі стресом. Стресостійкість у педагогічних працівників». Педагоги ознайомились із поняттям стресу, його ознаками, причинами ,  стресовими станами та їх видами . Психологом було продемонстровано один із видів стресу, який можуть пережити педагоги у повсякденному житті. Кожен із вчителів мав змогу написати на повітряній кулі своє бажання, переживання  після чого ця кулька лопнула , колеги поділились своїми почуттями , роздумами коли вони відчувають стрес, як цей стрес впливає на них після вправи. Іванна Кунанець практично показала вчителям вправи та техніки які можна використовувати під час стресу чи стресової ситуації, а саме: дихальні вправи «Квітка і свічка», «Дихання по долоні», «Дихання по квадрату», «Зірка»; кінезологічні вправи із напруженням та розслабленням частини тіла одночасно та почергово.  Педагогічні працівники спробували відчути себе у формі «стресу» дмухаючи через соломинку на тенісний м’яч, одночасно утримуючи його на поверхні та використовувати дихальні вправи для стресостійкості.  Кожен із присутніх зміг за допомогою пластиліну зліпити свого «стресовичка» та спробувати перетворити дистрес в еустрес ( із поганого в добре). Вчителі історії з усмішкою на обличчі створили для себе антистрес із повітряних куль, круп, розфарбували їх, оздобили. Наприкінці заняття колеги зіграли в гру «Кубик» де хвалили себе  за риси які їм притаманні, а також написали побажання, враження від заняття на «Квітучому кактусі».

Опісля, консультант Меленчук І.Б., продемонструвала присутнім вчителям зразки діагностичних робіт з предмета «Досліджуємо історію» для 5 класу. Провели обговорення. Вчителі погодилися  використовувати під час написання контрольних робіт у навчальному процесі.

Дякуємо Іванні Андріївні за цікавий та змістовний проведений тренінг.