Тренінг «Викладання іноземної мови. Виклики, які стоять перед учителем сьогодні. Створення безпечного освітнього середовища»
Під час війни школа стає осередком, який дає змогу дітям отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти. Тому надзвичайно важливо налаштовувати освітній процес так, щоб він був комфортним і нетравмівним для дітей та педагогів.
Уляна Володимирівна Токар, учитель англійської мови Середкевицького ЗЗСО І-ІІІ ступенів, разом із 250 учителями з різних регіонів України взяла участь у триденному тренінгу «Навчання та викладання англійської мови у важкі часи», організованому British Сouncil в м. Кракові (Республіка Польща).
16 березня 2023 року на запрошення КУ ЯМР «ЦПРПП» у приміщенні Яворівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 2 Уляна Володимирівна провела тренінг для вчителів іноземної мови Яворівської ТГ «Викладання іноземної мови. Виклики, які стоять перед учителем сьогодні. Створення безпечного освітнього середовища».
Знайомство із учасниками тренінгу відбулося за допомогою гри «Квітка». Учителі малювали квітку‚ в центрі якої писали своє імʼя та прізвище, а пізніше вже інші педагоги заповнювали інформацію про вчителя в пелюстках. Креативно представляли учасника зустрічі колеги‚ використовуючи інформацію у «квітці». Цей вид роботи можна використати працюючи над будь-якою темою програми.
Складання правил роботи групи (класу) було наступним видом роботи. Такі правила, узгоджені учнями і вчителем, допомагають в організації та проведенні занять. Опрацьовано також на тренінгу поняття травми та її основні причини, вплив мови вчителя на учнів, тощо.
Ознайомившись із проблемами підлітків під час навчання та нестандартну їхню поведінку, вчителі у групах намагалися знайти шляхи, як можна допомогти справитися з проблемами, налагодити контакт із травмованими різними обставинами підлітками‚ про переживання яких можна було зрозуміти за їхньою поведінкою.
Певна увага була приділена тригерам (це події чи обʼєкти‚ що викликають в людини повторне переживання психологічної травми). Багато з них є спільними і для учнів, і для учителів. Педагоги також моделювали умови безпечного середовища для учнів та ін.
На завершення заняття за допомогою кульок усі обмінялися гарними побажаннями.
Щиро дякую Уляні Володимирівні за цікавий та інформативний тренінг, позитивні емоції та висловлюю подяку дирекції Яворівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 2 за сприяння у проведенні тренінгу.
Лідія Щудлюк, консультант КУ ЯМР «ЦПРПП»