10 травня 2023 року у Чернилявському ЗЗСО І-ІІІ ступенів Теодора Перуна відбувся семінар-практикум для вчителів фізики та астрономії Яворівської ТГ: «Неперервність та наступність між початковою і базовою загальною середньою освітою як передумови успіху Нової української школи. Підготовка вчителів до забезпечення наступності у впровадженні реформ» .
Принцип наступності між суміжними ланками освіти, такими як початкова та базова середня освіта, допомагає забезпечити цілісний підхід до навчання та розвитку учнів, тому важливою є координація і співпраця між різними рівнями освіти: співпраця між педагогічними колективами та керівниками навчальних закладів на різних рівнях освіти. Це може включати обмін досвідом, планування спільних проектів та подій, врахування потреб учнів при переході з одного рівня на інший.
Саме з такою метою було організовано зустріч та обмін досвідом учителів фізики Яворівської ТГ. В рамках семінару учителі відвідали підсумковий урок в 4 класі з теми «Ми , енергія та майбутнє», який провели учителі даного закладу Толмач Наталя (учитель початкових класів) та Сич Марія (учитель фізики). Наставники вміло доповнювали одна одну, а вихованці демонстрували глибокі знання про енергію та її збереження. Цікавим елементом на уроці були STEM-активності: демонстрація та пояснення принципу дії саморобних приладів. Також учні демонстрували швидке користування навчальними платформами в інтернеті, зокрема Kahoot.
Друга частина семінару об‘єднала учителів на тренінгу «Наступність – умова успішної адаптації учнів при переході з початкової школи до базової» . Усі разом розібрали, у чому полягає відмінність Нової української школи від традиційної: основна відмінність у тому, щоби давати дітям не лише знання (оновлені знання!), але й уміння їх застосовувати в реальних життєвих та професійних ситуаціях. А ще – формування ставлень на основі цінностей. Потік інформації сьогодні такий величезний, що дітям дуже часто доводиться робити вибір. Вони опиняються перед різноманітними моральними дилемами, або в ситуаціях, які потребують критичного мислення. Саме тому нам потрібно навчити дітей формувати правильне ставлення на основі цінностей. І щоби виконати це завдання, педагогу потрібно володіти відповідними методиками.
У початковій школі майже всі вчителі пройшли цільове підвищення кваліфікації, де їх навчали таких методик. Усі заклади освіти цього рівня брали участь у програмі оновлення навчального простору для впровадження цих методик.
Тож учителі обговорили основні проблеми, які виникають при переході із молодшої школи до основної. Виконували різні навчальні вправи, які дали змогу зрозуміти як має адаптуватися дитина до навчання в середній школі.
Також присутні виробили рекомендації адміністраціям навчальних закладів, педагогам, батькам про те, як допомогти забезпечити цілісний розвиток особистості при переході з початкової школи до базової.
Для вчителів такі семінари – це цінний досвід та нові ідеї які допоможуть зробити уроки фізики цікавішими та привернути до них увагу дітей.
Елементи уроку подарували освітянам нові ідеї для уроків, тож повернувшись до учнів вони зможуть розкрити світ фізики по новому – цікаво та захопливо.
Організатори семінару та вчителі щиро дякують за гостинність директору Чернилявського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Теодора Перуна Юрію Гарбузу та заступнику Світлані Гуменюк.