«STEMимо-разом!»

STEM-освіта є інструментом для реалізації ключових положень Концепції Нової української школи щодо оновлення дидактичних методів, засобів, форм та принципів навчання. Забезпечення реалізації цих процесів на якісному рівні потребує чітких та вчасних рішень, доступних роз’яснень, запровадження інноваційних, зокрема STEM-навчання тощо. STEM – інноваційний підхід у навчанні, коли відбувається інтеграція предметів (наука, технології,  інженерія) та математика). Дослідження стану готовності педагогів до викликів сьогодення, до інноваційної діяльності показали, що лише чверть від загальної кількості опитаних вважають себе достатньо підготовленими до участі в такій діяльності та половина оцінюють свою підготовленість як задовільну.

8 червня 2023 року, у приміщенні актової зали ЦПРПП відбулися курси підвищення  кваліфікації учителів фізики та трудового навчання за участю викладачів-консультантів  КУ ЯМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Іриною Меленчук та Галиною Романик.

Першочергово були розглянуті такі питання:  у чому особливості фахової діяльності STEM- педагога, у чому особливості навчального середовища STEM, структура STEM-середовища  в освітніх закладах та основні форми організації STEM-навчання . Педагоги, об’єднавшись у групи, вивчали реалізацію STEM-проєктів та принципи їх упровадження в освітній процес. У процесі навчання учителі опанували певну тему, створили робочу модель і провели мініексперимент (дослідження). Зокрема вчителі працювали над створенням технологічної карти проєкту, який міг бути реалізований учнями на уроках ( створювали гідравлічну  платформу),  також розглянули методи оцінювання навчальних STEM-проєктів.

Вагому роль у навчальному проєкті відіграє педагог-наставник, який окрім мети самого STEM-проєкту закладає педагогічну мету, що загалом полягає в оволодінні новими знаннями в процесі практичної діяльності. Під керівництвом вчителя, під час виконання STEM-проєкту учні засвоюють технологію проєктної діяльності та методи дослідницького пошуку. Діяльність педагога пов’язана з формуванням  STEM-компетентності, яку можуть набути учні в процесі STEM-проєкту, але водночас педагог сам потребує нових знань та навичок, пов’язаних із реалізацією STEM-напряму в освіті. Певним орієнтиром на цьому шляху є перелік основних завдань, щодо організаційної діяльності педагога в STEM-проєкті. Це навчання було надзвичайно пізнавальним, цікавим та корисним.