Невидима перешкода: дислексія і навчання

У Завадівському ЗЗСО І –ІІІ ступенів 7 червня 2024 року працювала дискусійна панель « Дислексія чи труднощі читання? Як відрізнити? Що робити?» Учасники зустрічі, учителі початкових класів, дізналися, що дислексія є одним з найбільш поширених специфічних порушень навчання, яке впливає на здатність людини читати і вимагає розуміння, терпіння та індивідуального підходу. Учасники обговорили ознаки дислексії , як учителю провести просту діагностику, щоб відрізнити дану проблему від звичайних труднощів читання в учнів початкових класів; виконали практичні завдання щодо візуалізації текстів для читання, вправи на розвиток сенсорних здібностей, синтезування мовлення, стимулювання роботи обох півкуль мозку, використання сильних сторін дитини. Учителі попрацювали із сервісами Story dice, TEOSET.COM. Рефлексія відбувалася у незвичній формі, присутні мали можливість зліпити унікальні речі своїми руками з глини, представити їх та сформулювати лаконічно тези, щоб свою особисту участь у семінарі – практикумі.
Для людей з дислексією важливо створити сприятливе навчальне середовище, яке враховує їхні потреби, адже ,своєчасна підтримка може значно покращити якість життя таких дітей, допомагаючи їм досягати успіху в навчанні , бо вони часто мають унікальні таланти і здатності, які можуть бути розкриті за умов відповідної підтримки та розуміння.
Ранкова зустріч, побажання другові, теоретична довідка, практичні завдання, глинотерапія, творча атмосфера, доброзичливість, креатив, запашна кава- усе це, з професійної подачі учителів початкових класів (Зоряни Баран, Світлани Семеряк, Наталії Кривоногової, Оксани Семеряк, Віри Папірник) закладу освіти (директор –Ігор Баран, заступник –Зоряна Руда), стало корисним лайфхаком для роботи учителям початкових класів .
Уляна Глова, Ірина Кондрацька, консультанти КУ ЯМР «ЦПРПП»