Сучасна система шкільного навчання орієнтована на розвиток особистості учня. Школярі більше не «зазубрюють» матеріал, не знаючи, як саме застосувати його на практиці. Ця ідея лежить в основі багатьох освітніх змін, зокрема, в концепції Нової української школи.
Педагоги-практики єдині в думці: школа має бути простором безпечним і пізнавальним, а школярі не мають боятися оцінок, як вогню: їхнє завдання розвивати й мотивувати учнів. Саме тому в середній школі відбувається переосмислення підходів до оцінювання різних видів навчальної діяльності.
Відповідного до вимог нового Державного стандарту базової середньої освіти педагоги аналізують особистісний розвиток учнів, навчальний поступ в опануванні дисциплін, оцінюють здобуті компетентності для формування індивідуальної освітньої траєкторії, фіксують фактичні результати навчання.
Тому на запрошення адміністрації Івано-Франківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. І. Франка 16 вересня 2024 року консультант КУЯМР «ЦПРПП» Л.Дутко зустрілася з педагогами даного закладу, з якими було обговорено нові підходи до оцінювання у НУШ, ознайомлено їх з наказом МОН від 02.08.2024 №1093, у якому затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів. Цей документ містить чимало нововведень. Аби допомогти освітянам опрацювати нові вимоги та підготуватись до їх реалізації було опрацьовано критерії оцінювання, основні функції оцінювання, основні види оцінювання, правила і процедури проведення оцінювання.
Консультант КУЯМР «ЦПРПП» Л.Дутко