28 лютого 2018 року на базі опорного закладу «Яворівська ЗОШ І – ІІІ ступенів №3 імені Тараса Шевченка» відбувся семінар для вчителів української мови та літератури, які викладають в 11 – их класах, щодо підготовки учнів до ЗНО-2018 за участю методиста методичного кабінету Марії Пономарьової. Спочатку учителі – словесники розглянули «Мовне питання в Новому законі «Про освіту». Як реформа змінить життя вчителя, школи та учня? Ми повинні ставати агентами змін! Давньогрецький філософ Анней Луцій Сенека сказав: «Дорогу здолає той, хто йде».
«Нова українська школа» поставила перед українським суспільством доволі непросте завдання: сформувати освітній простір, адекватний викликам ХХІ століття. Школа тримається на двох найважливіших компонентах: зміст освіти й особистість учителя. Крім того, нині важливо пам’ятати, що учні – також ключовий суб’єкт навчальної траєкторії, школа майбутнього в Україні мислиться передусім як дитиноцентрична, у якій учителі, батьки й учні перебувають у партнерських взаємостосунках. Щоб навчання було цікавим і надихало дітей на творчість, критичне й креативне мислення, важливо, аби освітній процес відповідав емоціям та очікуванням молоді. Кожний урок у школі – це можливість зустрічі з іншими культурними й ідентичними традиціями і здобутками. І всі ці «інші» голоси промовляють до нас українською мовою, яка забезпечує об’єднання всіх громадян навколо ідеї соборності України.
Одне із завдань сучасної школи – допомогти дитині підготуватися до життя. Забезпечити реалізацію принципу «життя – як навчання упродовж життя» можливо через формування в учнів потреби в читанні, здатності захоплюватися текстами, виявляти літературний смак, висловлювати аргументовану критичну думку з приводу прочитаного. Отже, ми робимо акцент на читацькоцентричному підході.
Учителі української мови та літератури стали учасниками мовного тренінгу «Будьмо уважними до слова», який провела Марія Пономарьова .
Ольга Стасів, учитель української мови та літератури Новояворівського НВК «ЗОШ ІІ ступеня – ліцей», зупинилась на помилках, які одинадцятикласники найчастіше допускають у письмових висловленнях. Учителі української словесності були детально ознайомлені із системою перевірки сертифікаційних робіт з української мови і літератури. У практичній частині учителі – філологи змогли попрактикуватись у формулюванні тези, аргументів, висновку.