Компетентнісний підхід як основний напрям модернізації сучасного освітнього простору

У контексті даної теми пройшов тренінг для педагогів опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Івана Франка».

14 березня на запрошення адміністрації школи тренінг провела методист методичного кабінету відділу освіти Яворівської РДА Оксана Майхер.

Саме тренінгові заняття сприяють одночасно і захоплюючому процесу пізнання, і цікавому спілкуванню, розширенню досвіду і пошуку ефективних шляхів розв’язання даного питання.

Під час заняття О.М.Майхер наголосила на концептуальних засадах реформування середньої освіти, розкрила сутність понять «компетентність», «компетентнісний підхід», «навчання впродовж життя».

Учасники тренінгу розглянули «канву» розвитку учня: ключові компетентності і наскрізні вміння. Саме компетентнісний підхід пов’язаний із особистісно-орієнтованим навчанням, що потребує трансформації змісту освіти, перетворення моделі «для всіх» на суб’єктивні надбання одного вихованця; і діяльнісного підходу, що реалізується лише в діяльності, тобто в процесі виконання конкретною дитиною певного комплексу дій. При цьому акценти зміщуємо від накопичення знань, умінь на формування в учнів здатності успішно діяти в конкретній ситуації.

Педагоги, які прагнуть до особистого зростання, самовдосконалення, беруть активну участь у роботі тренінгів, не бояться експериментувати, проявляти творчість, креативність, шукати виходи із нестандартних ситуацій.

Тренер Оксана Миколаївна запропонувала колегам обмінятися думками щодо підготовки компетентнісно орієнтованого уроку. Працюючи в групах, учителі розглянули інтерактивні методики навчання: «Асоціативний кущ»; SWOT – аналіз; Діамантову діаграму; Мета-план.

Педагоги дискутували, яким має бути компетентнісно орієнтований урок, як його підготувати, відмітивши, що сучасний урок в контексті компетентнісного підходу вимагає значного підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння новими знаннями, методами і технологіями, уміннями організувати свою працю на досягнення успішного результату. Тільки реалізація прагнення провести завтрашній урок краще за сьогоднішній визначає особистість сучасного педагога.

Учасники тренінгу висловили вдячність О.М. Майхер за цікавий та потрібний для зростання педагога матеріал щодо компетентнісного підходу.

Форми роботи під час тренінгу були настільки цікаві, що всі активно і невимушено працювали.

Чекаємо нових зустрічей, семінарів-практикумів з тренерами-методистами методичного кабінету з метою саморозвитку і модернізації професійної діяльності.

                                               Учасники тренінгу, педагоги опорного закладу