Працює літературний клуб «Творчість»

7 травня 2018 року в опорному закладі «Яворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 імені Тараса Шевченка» відбулося підсумкове засідання літературного клубу учителів зарубіжної літератури «Творчість» (керівник Майхер О.М.). Учасники працювали над упорядкуванням і підготовкою матеріалів до друку та презентації збірника «Компетентнісно орієнтовані завдання для оцінювання якості знань учнів у процесі викладання зарубіжної літератури. 9 клас»

За своїм змістовим наповненням подані завдання повністю відповідають вимогам навчальної програми «Зарубіжна література. 9 клас» (2012 рік, зі змінами 2015-2017 рр., автор О.Ніколенко та ін.). За формою завдання різноманітні, мають практичну спрямованість, відповідають віковим особливостям учнів і згруповані за розділами програми.

Важливим є й те, що до кожного твору збірник містить по кілька видів завдань, вправ, прийомів та інших форм освітньої діяльності, що можуть бути пріоритетними в системі формування вдумливого читача, а саме:

  • Літературний диктант, асоціативний диктант;
  • Літературна вікторина «Перевір себе»;
  • Літературознавчий конкурс «Мандрівники», «Кращий знавець твору»;
  • Тестове літературне асорті;
  • Тести для перевірки знань,експрес-тести, клоуз-тести, тест-розминка;
  • Рольові ігри;
  • Інтерактивні вправи: «Вільний мікрофон», «Сенкан», «Асоціативне гроно»;
  • Дидактична ігри: «Бюро знахідок», «Упізнай героя», «Займи позицію», «Подорожуємо разом», «Математичні загадки»;
  • Прийом «Палітра емоцій»;
  • Завдання для створення ситуації, що «оживлюють» урок;
  • Проблемні питання;
  • Комунікативно-ситуативні запитання;
  • Завдання для організації роботи в групах з текстом твору творчо-аналітичного та науково-дослідницького характеру;
  • Дослідницькі завдання та приклади їх представлення;
  • Літературна гра “Про що говорять дати”;
  • Теми творчих проектів;
  • «Уважний читач» (робота за змістом твору), «Визнач твір за підказками»;
  • «Продовж, доповни, закінчи речення»;
  • Вправа «Перевір свої знання»; «Виправ помилки»; «Так –Ні»;
  • Завдання у 12 варіантах для самостійної роботи.

Вважаємо, що сконструйована система завдань до художнього тексту стане у пригоді педагогам під час формування та перевірки сформованості читацької та літературної компетентностей, формуванні громадянської, соціальної, підприємницької та інших ключових компетентностей, а школярям допоможе опанувати елементи аналізу та інтерпритації літературнго твору, засвоїти алгоритм дослідницької та творчої роботи.

                                                           Оксана Майхер, методист методичного кабінету