Про нові підходи до проведення уроків фізичної культури

Із вересня 2022 року школярі п’ятих класів усіх закладів загальної середньої освіти України розпочнуть навчатися за новим Державним стандартом базової середньої освіти. Суттєвих змін зазнають організація освітнього процесу, підходи до навчання та інструментарій оцінювання. Що зміниться у викладанні фізичної культури? Про це  говорили  вчителі  фізичної   культури  на   серпневій  зустрічі 30  серпня.

Мета, завдання та зміст навчального предмета «Фізична культура» для 5-6 класів НУШ регламентовані Модельною навчальною програмою, яка розроблена на основі Держстандарту та має гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України». Закладам освіти надається право використовувати цей комплексний освітній документ або розробити на його основі власну програму й затвердити її рішенням педагогічної ради.

Модельна навчальна програма реалізує ціннісні орієнтири, ключові компетентності та наскрізні вміння школярів засобами фізичного виховання. Вона побудована за модульною системою та містить: інваріантний (обов’язковий) модуль: теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка   та варіативні модулі (загальна кількість – 60)

Як сформувати змістове наповнення варіативної складової? Це рішення приймає школа самостійно. Перед новим навчальним роком заклад освіти має обрати з рекомендованого переліку 12-16 варіативних модулів. Програма кожного з них має містити методичні вказівки щодо засобів забезпечення наскрізного розвитку фізичних якостей протягом його вивчення. Під час вибору модулів слід врахувати наявність матеріально-технічної бази, регіональні традиції, кадрове забезпечення   і  бажання учнів.

На початку кожної чверті школярам пропонується обрати (шляхом обов’язкового опитування) 3-4 модулі з визначеного переліку (щоразу вони мають обирати нові). Наприкінці зазначеного навчального періоду, з метою закріплення та вдосконалення знань та навичок, у школі потрібно проводити різноманітні спортивні заходи (ігри, змагання, челенджі, квести тощо). До цих заходів доречно залучати й батьків учнів у якості активних глядачів або учасників.

Також було обговорено,  як при оцінюванні навчальних досягнень учнів 5-6 класів слід використовувати методику формувального оцінювання.

                                Консультант   Лілія  Дутко