Стартує спільна ініціатива
Міністерства освіти і науки України
і спільноти EdCamp Ukraine
«НАВЧАТИ І НАВЧАТИСЯ:
ЯК І КУДИ ЗРОСТАТИ УКРАЇНСЬКОМУ ВЧИТЕЛЬСТВУ?»
10 травня 2018 року розпочинається масштабне онлайн-опитування, присвячене темі підвищення кваліфікації й сертифікації педагогів.
Наскільки добре вчителі й учительки підготовлені до різноманітних викликів сучасної школи? Якою мірою оцінювання і зворотний зв’язок можуть підтримати якісне викладання та ефективний професійний розвиток педагогів? Що потрібно адміністрації закладів освіти, щоб покращити школи й учнівські досягнення?
Як органи влади та інші стейкхолдери освіти можуть бути впевнені, що ресурси, які вкладаються у підвищення вчительської кваліфікації, спрацюють? У багатьох країнах – незалежно від успішності освітньої системи – постають ці запитання.
Такі виклики не оминають і Україну: в освітньому просторі реалізується кілька напрямів реформування, і один із них – зміни у сфері підвищення кваліфікації.
Результати світових досліджень Організації економічного співробітництва
і розвитку й Фонду Білла і Мелінди Гейтс свідчать, що ефективно викладають
і отримують задоволення від своєї роботи передусім ті педагоги, які частіше підвищують свою кваліфікацію, отримують більше зворотного зв’язку і мають більше повноважень у прийнятті рішень на рівні школи.
Саме тому в опитуванні шукатимуть, зокрема, і відповіді на запитання:
- знань і навичок з яких тем потребує українське вчительство?
- що заважає педагогам професійно зростати?
- як часто відкриті уроки перетворюються на «театр», хоча насправді покликані дати якісний зворотний зв’язок?
- яким критеріям мають відповідати організації, що пропонують підвищення педагогічної кваліфікації?
- чи можлива прозора та дієва сертифікація в освіті?
До участі запрошуються педагоги й адміністрація закладів освіти, викладачі та студентство педагогічних вишів, науковці, представниці й представники управлінь освіти, методичних служб, державних і недержавних організацій,
які надають підвищення педагогічної кваліфікації.
Отримані в дослідженні дані будуть використані для розробки рекомендацій до законодавчих актів, що наразі створюються на реалізацію нового закону «Про освіту».
За результатами дослідження також буде укладена Декларація, яку,
за бажання, підписуватимуть надавачі послуг у системі підвищення педагогічної кваліфікації.
Ініціатива реалізується у три етапи:
1 етап, 10 травня – 10 червня: анонімне онлайн-опитування та аналіз отриманих них з фокусом на наявній ситуації у сфері підвищення педагогічної кваліфікації, бар’єрах та чинниках впливу на шляху професійного розвитку педагогів, їхні потребах і очікуваннях.
2 етап, 2 і 3 липня 2018 р.: презентація проміжних результатів і стратегії змін у сфері підвищення кваліфікації на Четвертій національній (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2018 за участі міністерки Лілії Гриневич.
3 етап, 20 серпня – 15 вересня: відкрите онлайн-обговорення отриманих резуьтатів і розроблених пропозицій з представленням плану дій до серпневих педагогічних конференцій.
Веб-сторінка ініціативи: www.edcamp.org.ua/teachandlearn.
Посилання на опитувальник: http://bit.ly/edcampteachandlearn.
Дослідження реалізується за магістральної підтримки Міжнародного благодійного фонду «Відродження» і Фонду народонаселення ООН в Україні. Методичну підтримку надають Державна інспекція якості освіти і фінська компанія Lumo Education. Інформаційну допомогу забезпечують ГО «Батьківський контроль», ГО «Відкритий університет Майдану», студія онлайн-освіти «EdEra», ГС «Міжнародний інститут інтегрального розвитку», Лабораторія освітніх змін Impact Hub Odessa, компанія «Лінгвіст», портал «Нова українська школа», ГС «Освіторія», Благодійний фонд Порошенка, ГО «Смарт освіті», ГО «Український інститут майбутнього», Центр нової освіти Івана Іванова, Amnesty International в Україні, Microsoft в Україні.
Просимо розповсюдити інформацію про ініціативу серед якомога ширшого освітянського кола всіх регіонів України, щоб результати були максимально якісними.