Засідання РМК учителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання

22, 23 cерпня 2018 року в актовій залі Новояворівського МНВК відбулися засідання районних методичних комісій учителів предметів художньо-естетичного циклу (музичне мистецтво, образотворче мистецтво, художня культура, мистецтво) та трудового навчання (технологій).  Методист Станько Б.М. проаналізував методичну роботу з учителями предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання (технологій) у 2017 – 2018 н. р. Педагоги ознайомилися з тенденціями розвитку сучасної системи освіти, які обумовили зміни у методичній роботі з учителями, зокрема перехід до системи організації роботи з різними категоріями педагогічних кадрів. Відповідно до цього визначено й головну мету науково-методичної роботи: надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення й підвищення науково-методичного рівня, а також активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

На засіданнях відбулося детальне обговорення інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році

Педагогам було наголошено, що предмети художньо-естетичного циклу в школі спрямовані на розвиток емоційно-почуттєвої сфери учнів, формування їх художньо-образного, асоціативного, критичного мислення; створення сприятливих умов для продукування креативних ідей, реалізацію власних творчих потреб у художній діяльності та пізнанні. Водночас, через образний зміст творів мистецтва, відкриваються широкі можливості ефективно впливати на формування патріотизму, моралі та інших загальнолюдських цінностей.

Провідним завданням учителя трудового навчання (технологій) є реалізація очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів, які виписані таким чином, щоб вони були спільними для учнів, які навчаються в класах із поділом на групи і без такого поділу. При цьому, шлях досягнення результатів визначає учитель відповідно до матеріально-технічних можливостей шкільної майстерні, інтересів і здібностей учнів, фахової підготовки самого учителя.

Учителям було доведено, що система оцінювання результатів навчання в освітній галузі «Мистецтво» ґрунтується на позитивному ставленні до кожного учня (учениці). Оцінюється не рівень недоліків і прорахунків, а рівень прогресу особистісних досягнень. Тому критерієм перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти є динаміка особистісного розвитку учня (учениці) та його (її) ставлення до опанування предмету.