Серед важливих елементів розвитку безперервної освіти – формування системи учнівського самоврядування й самоорганізації. В підґрунті якої перебуває ідея про те, що кожна людина може бути керівником власного життя, кар’єри та долі.
30 жовтня 2019 року методисти методичного кабінету Романик Г.В. та Каліцінська Г.М. провели тренінг для лідерів учнівського самоврядування ЗЗСО м. Новояворівська з теми «EDU-SCRUM – альтернатива учнівського самоврядування».
Каліцінська Г.М. вела діалог із школярами про об’єднання, у яких кожен може відчути себе лідером в обраній справі, про важливі моменти для формування лідерських якостей. Якщо раніше учні були виконавцями ідей дорослих, то зараз вони є ініціаторами й організаторами. Школярі навчались визначати проблему, шукати шляхи її реалізації, формувати та відстоювати свою точку зору, працювати в команді, досягати мети.
Романик Г.В. зацікавила презентацією про методику SCRUM, яка у 90-х роках минулого сторіччя почала застосовуватись в бізнесі для виконання проектів. Іноваційність її полягає в тому, що це система навчання, у якій відповідальність за освітній процес передається від вчителя до учнів. Учням надається свобода самим формувати освітній процес. Несучи відповідальність за навчання, школярі самі визначають якість своєї роботи. В такій системі на перший план ставиться ефективність взаємодії, використання особистих якостей учнів та розвиток особистості.
Лідери учнівського самоврядування навчались формувати команди, планувати та аналізувати спринт, проводити ретроспективні збори (щодо функціонування учасників в команді і команди в цілому) та особисту рефлексію (самоаналіз). Школярі працювати із фліпами (скрам-дошкою), за допомогою якої розписували набір завдань і робіт, які команда учнів повинна виконати в даному спринті. Всі завдання позначалися згідно зі своїм статусом: «Зробити», «В процесі», «Зроблено». Після закінчення проекту школярі отримали задоволення від виконаної роботи. А це – важливий мотиватор, щоб досягати кращих результатів.
https://drive.google.com/open?id=1UWpLpjWblvk-478yedT5NBMGrPVMsmmy