Актуальні питання професійного розвитку освітян Яворівщини розглядалися на розширеному засіданні ради районного методичного кабінету

18 лютого 2020 року о 10 годині в актовому залі опорного закладу «Яворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 імені Тараса Шевченка» відбулося розширене засідання ради методичного кабінету (голова Фірчук О).

Із питання впровадження інноваційних форм та методів роботи з практичними психологами і соціальними педагогами виступила методист методичного кабінету Стадник О. Учасники засідання дізналися, що в роботі з дітьми активно використовуються методики «Метафоричні асоціативні карти», «Сюжетні кубики Рори», які допомагають розвивати креативність і нестандартне вирішення проблем.

Щоб зламати стереотипні підходи до організації методичної роботи, методист Стадник О. впровадила фестивалі психологічних практик, психологічні майстерні, інтервізію. Наприклад, метод «Тілесна терапія як засіб опрацювання дитячих психологічних травм» члени інтервізійної групи опановували на природі. По-новаторськи та оригінально проводяться науково-практичні конференції. Їхньою «родзинкою» є презентації наробок, елементи психологічного кіно .

Нові інноваційні технології психологічна служба методичного кабінету реалізує у співпраці з державними органами управління, з урядовими та неурядовими громадськими організаціями.

У навчальних тренінгах «Протидія торгівлі людьми та їх безпечне життя» брали участь керівники Яворівської районної ради та Яворівської районної державної адміністрації, працівники Новояворівського центру зайнятості.

Осередком креативних людей, які мають на меті вирішити певну проблему, є творча група «Інсайт». Результат їхньої роботи – це видання методичних матеріалів.

На засіданні методичної ради було представлено методичні рекомендації

  • «Поради молодому вчителеві при написанні есе». Упорядник учитель Шклівської ЗОШ І-ІІІ ступенів О.Шавало;
  • «З творчої майстерні вчителя зарубіжної літера-тури Ірини Валах. Збірник компетентнісних завдань. 7 клас»;
  • «Корекційно-розвиткова програма для учнів молодшого шкільного віку «Вчимося думати». Практичний психолог Рясне-Руського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» Артимович О.;
  • «Вивчаємо спадщину Митрополита Андрея Шептицького». Автор – учитель Чолгинської ЗОШ І-ІІ ступеня О.Шевчик;
  • «Розвиток демократичних компетентностей на уроках української літератури». Автор – учитель Старицької ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Ю.Костіва М.Бовт.

Завідувачка методичного кабінету Фірчук О. вкотре наголосила на змінах у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників. Освітяни тепер мають можливість самостійно обирати конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації.

Планування підвищення кваліфікації працівників закладу освіти проводиться у два етапи. На першому етапі здійснюється перспективне планування у поточному році на наступний календарний рік шляхом затвердження педагогічною радою орієнтовного плану підвищення кваліфікації. Орієнтовний план підвищення кваліфікації має містити інформацію про загальну кількість педагогічних працівників, які проходитимуть підвищення кваліфікації, основні напрями та орієнтовний перелік суб’єктів підвищення кваліфікації.

На підставі орієнтовних планів підвищення кваліфікації суб’єкти підвищення кваліфікації, що фінансуються з обласних бюджетів, та їх засновники щороку формують регіональне замовлення для потреб відповідних областей. Другий етап планування розпочинається після затвердження в установленому порядку кошторису закладу освіти на відповідний рік. Тоді  засновник затверджує кошторис на календарний рік для кожного закладу і доводить до відома керівників. Керівники ЗЗСО невідкладно оприлюднюють загальний обсяг коштів для кожного педагога, які після цього розпочинають навчання.

 

                                                      Завідувачка методичного кабінету Фірчук О.