Програма підвищення кваліфікації учителів фізики та астрономії «Сучасні тенденції фізичної освіти в умовах становлення Нової української школи»

КОМУНАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД  ЛЬВІВСЬКОЇ  ОБЛАСНОЇ  РАДИ

«ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»

Кафедра природничо-математичної освіти

Програма підвищення кваліфікації

учителів фізики та астрономії

«Сучасні тенденції фізичної освіти в умовах становлення Нової української школи»

 

Програма підвищення кваліфікації  розглянута і рекомендована

до затвердження на засіданні кафедри природничо-математичної освіти

(протокол №       від        2020 )

Завідувач кафедри                                                      Н. І. Новикова

Програма підвищення кваліфікації затверджена вченою радою

                                    (протокол № 2        від  19.02.2020)

Голова вченої ради                                                    І.З.Танчин

  

 

І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

 

Найменування: Програма підвищення кваліфікації учителів фізики та астрономії «Сучасні тенденції фізичної освіти в умовах становлення Нової української школи»

Розробник: Романик Галина Володимирівна, методист методичного кабі-нету відділу освіти Яворівської райдержадміністрації

 

Мета програми:

ознайомлення педагогів з основними сучасними технологіями навчання, тенденціями розвитку наукової думки, методикою навчання фізики, основними закономірностями організації освітнього процесу з фізики і астрономії; сприяння володінню програмним матеріалом з фізики і астрономії, набуття навичок розв’язування задач, проведення фізичного експерименту.

 

Напрям: забезпечення і підтримка навчання, виховання та  розвитку учнів в освітньому середовищі,  рефлексія і професійний саморозвиток педагога, зокрема:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;
  • мовленнєва компетентність.

Обсяг: 30 годин.

 

Форма (форми) підвищення кваліфікації: очна.

 

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:

 

  • професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методики, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів;
  • мовно-комунікативна компетентність – вміння вислуховувати, відстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації;
  • психологічно-фасилітативна компетентність – усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню учнів та їхній індивідуалізації;
  • підприємницька компетентність – вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;
  • інформаційно-цифрова компетентність – здатність отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог Державного стандарту;
  • емоційно-ціннісна компетентність – позитивне ставлення до природи та її пізнання задля успішного життя в соціоприродному середовищі.

 

Місце (місця) надання освітньої послуги:  заклади загальної середньої освіти Яворівського району Львівської області.

 

Очікувані результати навчання:

 

Уміє усвідомлено використовувати в освітньому процесі новітнє лабораторне, демонстраційне, мультимедійне навчальне обладнання, цифрові пристрої.

Володіє основними сучасними технологіями та підходами до організації освітнього процесу з фізики та астрономії, індивідуальними та колективними формами роботи; програмним матеріалом з фізики і астрономії, навичками розв’язування задач, проведення фізичного експерименту.

Демонструє вміння  застосовувати новітні методи і технології у освітньому процесі фізики і астрономії.

 

Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат

 

 

 

ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

Інтеграційно-мотиваційне заняття

Час за робочою навчальною програмою – 2 години

 

Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля (практичне, 1 година)

 

Тема 2. Формування очікувань учасників (  практичне, 1 година)

Модуль 1.  Розвиток професійного потенціалу педагогів Нової української школи

Час за робочою навчальною програмою – 7 годин

 

Тема 1.1. «Український правопис» у новій редакції (лекція, 1 година)

 

 План лекційного заняття

1.1.1.Правопис – це перелік базових орфографічних, граматичних, стилістичних правил.

1.1.2.Варіативність  – органічна частина правописного кодексу.

 

План практичного  заняття ( 2 год)

1.1.3.Орфографічні, фонетичні, лексичні, морфологічні та пунктуаційні зміни ( виконання тестових завдань).

1.1.4.Проблемні наголоси.

 

Тема 1.2. Нетворкінг : нові можливості для активних і креативних учителів.(практичне,4 години)

План практичного  заняття (4 год)

1.2.1. Відпрацювання інструментів та засобів для рефлексій, роздумів і пошуків перспектив у професії вчителя.

 

Модуль 2. Активізація освітнього процесу з фізики

Час за робочою навчальною програмою – 7 годин

 

Тема 2.1.  Розвиток критичного мислення на уроках фізики (лекція, 1 година ; практичне, 2 години )

 

План лекційного заняття

2.1.1. Критичне мислення – одне з основних умінь ХХІ століття (за Британсь-кою Радою).

2.1.2. Особливості критичного мислення.

План практичного заняття

2.1.3. Моделювання неординарних ситуацій.

2.1.4. Асоціативний кущ. Сенкан. Діаграма Вена.Таксономія Блума.Fishbone.

 

Тема 2.2. Фізичний експеримент з використанням цифрової лабораторії – універсальний метод формування предметної  компетентності учнів (практичне, 4 години)

План практичного  заняття

  • Цифрові вимірювальні комплекси-засіб розвитку дослідницьких яко-тей учнів.

     2.2.2.  Методика проведення експериментів.

  • Міні майстер-класи за участю слухачів.

 

Модуль 3. Нові професійні ролі та завдання вчителя в контексті Нової української школи

Час за робочою навчальною програмою –6 годин

 

Тема 3.1   Освітній коучинг – технологія партнерства

(лекція , 1година; практичне , 2 години

 

План лекційного заняття

3.1.1. Принципи коучингу і їх практичне застосування. Реалізація особистісно зорієнтованого підходу до навчання засобами коучингових технологій.

План практичного  заняття

3.1.2.Ознайомлення з «практичними інструментами коучингу»:колесо балансу (застосування в індивідуальній і груповій роботі);шкалювання(інструмент самооцінки і розвитку);створення середовища для досягнення цілей.

3.1.3. Моделювання навчальних і виховних заходів, використовуючи коучинговий підхід.

 

Тема 3.2.  Методи фасилітації в освіті  (лекція , 1 години; практичне, 2 години).

План лекційного заняття

3.2.1. Теорія та інтерактивні обговорення: Технології фасилітації та їх роль в роботі з малими та великими групами. Принципи, підходи, роль фасилітатора. Світові школи фасилітації. Динаміка групового прийняття рішення. Супервізія як інструмент професійного саморозвитку фасилітатора.

План практичного  заняття3.2.2. Відпрацювання навичок фасилітатора

 

Модуль 4.Організація освітнього простору.

Час за робочою навчальною програмою – 8 годин

 

Тема 4.1.  Академічна доброчесність: нова академічна культура (лекція 1 година, практичне , 1 година)

 

 

План лекційного заняття

4.1.1. Витоки сучасної академічної доброчесності. Академічна доброчесність: чесність, довіра, підзвітність, повага, відповідальність, справедливість. Академічна недоброчесність: академічний плагіат, фабрикація, обман, списування, хабарництво. Кодекс честі у навчанні.

План практичного  заняття

4.1.2. Моделювання у групах різноманітних освітньо-педагогічних,   проблемних ситуацій.  Пошук шляхів та алгоритмів вирішення недоброчесних випадків із батьками, учнями, учителями.

 

Тема 4.2. Педагогіка партнерства: співпраця школи, сім’ї та батьківської громади як важливий  компонент ефективної діяльності освітнього закладу (лекція 1 година, практичне , 1 година)

План лекційного заняття

4.2.1. Педагогіка співробітництва:необхідність, сутність, практика.

4.2.2. Зміст педагогіки й основні ідеї педагогіки співробітництва.

4.2.3. Основні  складові побудови гуманних відносин із школярами.

План практичного заняття

4.2.4. Практичні поради вчителю щодо реалізації педагогіки співробітництва в освітньому процесі.

4.2.5. Розроблення та реалізація навчальних і позакласних соціально-важливих проєктів. 

 

Тема 4.3.  Edu scram – у  навчальній діяльності учнів.( лекція 1 година, практичне. 1 година)

План лекційного заняття

4.3.1. Іноваційність системи EDU-SCRUM.

4.3.2. Зміст EDU-SCRUM й основні ідеї.

План практичного заняття

4.3.3. Моделювання уроків з використанням мктодики EDU-SCRUM.

 

Вихідне діагностування, презентація добрих практик

(лекція 1 година ;практичне , 2 години)

 

Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттях, індивідуальне та фронтальне опитування, виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань з теми.

Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами курсів. Оцінювання вербальне.

 

 

РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ

 

 Назви модулів і тем  Всього Лекція Практичне заняття
Інтеграційно-мотиваційне заняття 2   2
Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля     1
Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля     1
Модуль 1. Розвиток професійного потенціалу педагогів Нової української школи 7 3  4 
Тема 1. «Український правопис» у новій редакції 1 2
Тема 2. Нетворкінг: нові можливості для активних і креативних учителів   2 2
Модуль 2. Активізація освітнього процесу з фізики 7 1 6
Тема 1. Розвиток критичного мислення на уроках фізики 1 2
Тема 2. Фізичний експеримент з використанням цифрової лабораторії – універсальний метод формування предметної  компетентності учнів 4
Модуль 3. Нові професійні ролі та завдання вчителя в контексті Нової української школи 6 2 4
Тема 1. Освітній коучинг – технологія партнерства 1 2
Тема 2. Методи фасилітації в освіті 1 2
Модуль 4. Організація освітнього простору 8 3 3
Тема 1. Академічна доброчесність: нова академічна культура 1 1
Тема 2. Педагогіка партнерства: співпраця школи, сім’ї та батьківської громади як важливий  компонент ефективної діяльності освітнього закладу 1 1
Тема 2. Edu scram – у  навчальній діяльності учнів   1 1
Вихідне діагностування, презентація добрих практик 2 2
Усього годин: 30 9 21