Яворівська районна державна адміністрація
Відділ освіти
Методичний кабінет
Програма підвищення кваліфікації
учителів географії та природознавства
«Аналіз та самоаналіз уроку з позицій компетентнісного підходу до його організації»
Вид: семінар – практикум
Програма підвищення кваліфікації
розглянута і рекомендована до затвердження
на засіданні ради методичного кабінету
(протокол № 1 від 21 січня 2020 р.)
Голова ради О.Фірчук
ПРОГРАМА
семінару – практикуму
Проблема: «Аналіз та самоаналіз уроку з позицій компетентнісного підходу до його організації».
Мета: удосконалення:
- професійної майстерностi на основi модернізації змiсту, форм i методiв навчання, підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів;
- вміння розкласти урок на його складові з глибоким проникненням в їх сутність, з метою оцінити кінцевий результат діяльності шляхом порівняння запланованого з здійсненим.
Учасники: учителі географії ЗЗСО Яворівського району.
Дата проведення: 26 лютого 2020 року
Місце проведення: Великопільський НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів – ДНЗ»
Початок роботи: 10.00 год.
Тривалість: 4 години
Розробник: Копитко О.С., методист методичного кабінету відділу освіти Яво-рівської районної державної адміністрації, освіта вища, категорія «спеціаліст вищої категорії,педагогічне звання «Старший учитель»
Очікувані результати навчання:
· демонструє вміння аналізувати власну педагогічну діяльність на уроці, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між умовами своєї педагогічної діяльності і засобами досягнення освітніх цілей, між педагогічними впливами на учня і їх наслідками, між способом своїх дій і кінцевим результатом уроку.
· формулює цілі і завдання власної діяльності та діяльності учнів, передбачаючи результати педагогічного процесу.
Час 10.00 – 10.30
Тема №1 Інтеграційно-мотиваційне заняття
Реєстрація, вітальна кава. Зустріч учасників семінару
Яхницька Ірина Романівна, директор Великопільського НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів – ДНЗ»
Час 10.30. – 11.15
Тема№ 2 Сучасний урок географії для розвитку компетентностей школярів.
2.1Відкритий урок – дослідження у 8 класі з теми: «Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання»
Цепко Оксана Іванівна, учитель географії Великопільського НВК«ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ»
Час 11.15 – 13.30
2.2 Заняття – практикум з теми: «Аналіз та самоаналіз уроку з позиції
компетентнісного підходу»
Копитко Ольга Семенівна, методист методичного кабінету відділу освіти Яворівської РДА
План теоретичної частини заняття:
- Соціологічний аналіз уроку.
- Оцінка загальної структури уроку.
- Основні вимоги до самоаналізу.
- Виховання в процесі уроку.
- Реалізація дидактичної мети уроку.
- Здійснення розвитку учнів у процесі навчання.
- Дотримання основних принципів дидактикиВибір методів навчання.
- Самооцінка уроку.
- Схема самоаналізу діяльності вчителя на уроці.
План практичної частини:
тренінг №1: «Типові помилки в організації сучасного уроку»;
тренінг №2: «Як би нудно для Вас це не виглядало, проте все починається з мети»;
тренінг №3: «Диференціація – як можливість залучити до навчання ВСІХ учнів»;
тренінг №4: «Плануємо структуру уроку – засвоєння нових знань.
Час 13.30 – 14.00
Тема №3 Роль компетентнісного уроку у формуванні здатності педагога творчо реалізувати власний досвід на практиці.
Круглий стіл: питання – відповіді, нові ідеї та думки, дискусія серед учасників семінару з означеної проблеми. Підведення підсумків.
Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично.
Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами. Оцінювання вербальне.