Програма підвищення кваліфікації учителів географії та природознавства «Аналіз та самоаналіз уроку з позицій  компетентнісного  підходу до його організації»

Яворівська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Методичний кабінет

 

Програма підвищення кваліфікації 

учителів географії та природознавства

 

«Аналіз та самоаналіз уроку з позицій  компетентнісного  підходу до його організації»

Вид:  семінар – практикум

 

Програма підвищення кваліфікації

розглянута і рекомендована до  затвердження

на засіданні ради методичного кабінету

 

(протокол № 1  від 21 січня   2020 р.)

 

Голова ради                               О.Фірчук

 

 

ПРОГРАМА

семінару – практикуму

 

Проблема: «Аналіз та самоаналіз уроку з позицій компетентнісного  підходу до   його організації».

Мета: удосконалення:

  • професійної майстерностi на основi модернізації змiсту, форм i методiв навчання, підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів;
  • вміння розкласти урок на його складові з глибоким проникненням в їх сутність, з метою оцінити кінцевий результат  діяльності шляхом порівняння запланованого з здійсненим.

Учасники:          учителі географії ЗЗСО Яворівського району.

Дата проведення:    26 лютого 2020 року

Місце проведення:  Великопільський  НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів – ДНЗ»

Початок роботи:     10.00 год.

Тривалість:    4 години

Розробник: Копитко О.С., методист методичного кабінету відділу освіти Яво-рівської районної державної адміністрації, освіта вища, категорія «спеціаліст вищої категорії,педагогічне звання «Старший учитель»

 

Очікувані результати навчання:

·        демонструє вміння аналізувати власну педагогічну діяльність на уроці,  встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між умовами своєї педагогічної діяльності і засобами досягнення освітніх цілей, між педагогічними впливами на учня і їх наслідками, між способом своїх дій і кінцевим результатом уроку.

·        формулює цілі і завдання власної діяльності та діяльності учнів,  передбачаючи результати педагогічного процесу.

Час 10.00  – 10.30

Тема №1  Інтеграційно-мотиваційне заняття

Реєстрація, вітальна кава. Зустріч учасників семінару

Яхницька Ірина Романівна, директор Великопільського НВК «ЗОШ І – ІІ ступенів – ДНЗ»

 

Час 10.30. – 11.15

Тема№ 2 Сучасний урок географії для розвитку компетентностей школярів.

2.1Відкритий урок – дослідження у 8 класі з теми: «Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і  використання»

Цепко Оксана Іванівна, учитель географії Великопільського НВК«ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ»

 

Час 11.15 – 13.30

2.2 Заняття – практикум  з теми: «Аналіз та самоаналіз уроку з позиції

компетентнісного підходу»

Копитко Ольга Семенівна, методист методичного кабінету відділу освіти Яворівської РДА

План теоретичної частини заняття:

  • Соціологічний аналіз уроку.
  • Оцінка загальної структури уроку.
  • Основні вимоги до самоаналізу.
  • Виховання в процесі уроку.
  • Реалізація дидактичної мети уроку.
  • Здійснення розвитку учнів у процесі навчання.
  • Дотримання основних принципів дидактикиВибір методів навчання.
  • Самооцінка уроку.
  • Схема самоаналізу діяльності вчителя на уроці.

План практичної частини:

тренінг №1: «Типові помилки в організації сучасного уроку»;

тренінг №2: «Як би нудно для Вас це не виглядало, проте все починається з мети»;

тренінг №3: «Диференціація – як можливість залучити до навчання ВСІХ учнів»;

тренінг №4: «Плануємо  структуру уроку – засвоєння нових знань.

 

Час 13.30 – 14.00

Тема №3 Роль компетентнісного уроку у формуванні здатності педагога творчо реалізувати власний досвід на практиці.

Круглий стіл:  питання – відповіді, нові ідеї та думки, дискусія  серед учасників семінару з означеної проблеми. Підведення підсумків.

 

Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично.

Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами. Оцінювання вербальне.