Програма підвищення кваліфікації  учителів іноземної мови «Підготовка компетентного та конкурентноспроможного громадянина засобами іноземної мови»

КОМУНАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД  ЛЬВІВСЬКОЇ  ОБЛАСНОЇ  РАДИ

«ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

Кафедра гуманітарної освіти

 

 

 

Програма підвищення кваліфікації 

учителів іноземної мови

 «Підготовка компетентного та конкурентноспроможного громадянина засобами іноземної мови»

 

Програма підвищення кваліфікації  розглянута і рекомендована

до затвердження на засіданні кафедри гуманітарної освіти

                                  (протокол №     від          2020 р.)

 

Завідувач кафедри                                                      А.- М. І. Богосвятська

 

 

Програма підвищення кваліфікації затверджена вченою радою

               

(протокол №2  від 19,02. 2020 р.)

Голова вченої ради                                                    І.З.Танчин

І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

 

Найменування: Програма підвищення кваліфікації учителів іноземної мови «Підготовка компетентного та конкурентноспроможного громадянина засобами іноземної мови»

Упорядник: старший викладач кафедри гуманітарної освіти  Кіргач Михайло Йосипович.

Розробник: методист методичного кабінету відділу освіти Яворівської районної державної адміністрації, за сумісництвом – учитель англійської та німецької мов Яворівської гімназії імені Осипа Маковея, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель» Щудлюк Лідія Іванівна.

 

Мета: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів іноземних мов.

Напрям: удосконалення психолого-педагогічної майстерності, підвищення кваліфікації та професійної компетентності, рефлексія і професійний саморозвиток учителя іноземної мови, зокрема:

  1. Опанування сучасних методик навчання учнів.
  2. Вміння організовувати ефективне освітнє середовище на засадах компетентнісного, діяльнісного, інтегрованого підходів.
  3. Розуміння вимог до сучасних уроків іноземної мови.
  4. Усвідомлення і розуміння професійного розвитку і самоосвіти як складової професійного іміджу педагога.

Обсяг: 30 годин.

Форма підвищення кваліфікації: очна.

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:

– професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів;

– комунікативна компетенція, а саме вміння вчителя та його готовність здійснювати спілкування (усне та письмове мовлення), його країнознавча підготовка, культура мовленнєвої поведінки (уміння вислухати учня, уміле керування полілогом, дискусією, доречна реакція на помилки учнів);

– методична компетенція, яка передбачає вміння вчителя планувати свою педагогічну діяльність, володіння широким спектром методичних прийомів, уміння адекватно використовувати їх відповідно до віку учнів і мети навчання, уміння орієнтуватись у сучасній методичній літературі, здійснювати вибір відповідних посібників та інших засобів навчання;

– інформаційно-цифрова компетентність – здатність отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти, володіння сучасними онлайн-інструментами.

 

Місце (місця)надання освітніх послуг. Освітні заклади Яворівського району Львівської області

 

Очікувані результати навчання:

Знає і розуміє сучасні тенденції розвитку освіти, законодавчі акти, основні механізми функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання.

Демонструє вміння організувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах, реалізувати сучасні програми, використовуючи різноманітні методи, форми, технології.

Виявляє готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток, просування демократичних цінностей, рефлексію власної професійної практики.

Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат.

 

ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Інтеграційно-мотиваційне заняття

Час за робочою навчальною програмою – 2 години

Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмами модулів (практичне, 1 година).

Тема 2. Формування очікувань учасників (практичне, 1 година).

Модуль 1. Сучасні тенденції розвитку іншомовної освіти

Час за робочою навчальною програмою – 6 години

Тема 1.1. Аналіз державних стандартів рівнів повної загальної середньої освіти (практичне, 1 година).

План практичного заняття

1.1.1.Нормативно-правова документація з питань впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти. 

1.1.2. Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти.

 Тема 1.2. Освітні програми з іноземних мов (практичне, 1 година).

План практичного заняття

1.2.1.Освітні  та навчальні програми з  іноземних мов початкової, базової та повної загальної середньої освіти.

Тема 1.3. Розвиток ключових компетентностей на уроках іноземної мови (лекція, 2 година; практичне, 2 година).

План лекційного заняття

1.3.1. Структура і зміст компетентностей на уроках іноземної мови.

1.3.2. Шляхи формування компетентностей учня у процесі вивчення іноземної мови.

План практичного заняття

1.3.1. Укладання тестових завдань для аудіювання,  читання, використання мови та письма.

Модуль 2. Підготовка вчителя до уроку іноземної мови.

Час за робочою навчальною програмою – 8 годин

Тема 2.1. Академічна доброчесність: нова академічна культура (лекція, 1 година; практичне, 2 години).

План лекційного заняття

2.1.1. Витоки сучасної академічної доброчесності. Академічна доброчесність: чесність, довіра, підзвітність, повага, відповідальність, справедливість. Академічна недоброчесність: академічний плагіат, фабрикація, обман, списування, хабарництво. Кодекс честі у навчанні.

 План практичного заняття

2.1.2. Моделювання у групах різноманітних освітньо-педагогічних,   проблемних ситуацій.  Пошук шляхів та алгоритмів вирішення недоброчесних випадків із батьками, учнями, учителями

Тема 2.2. Планування уроків іноземної мови (практичне, 2 години).

План практичного заняття

2.2.1. Створення мотиваційної атмосфери.

2.2.2. Компоненти та стадії плану уроку.

2.2.3. Рефлексія.

Тема 2.3. Контроль за рівнем навчальних досягнень учнів з іноземної мови (лекція, 1 година; практичне, 2 години).

План лекційного заняття

2.3.1. Контроль у навчанні іноземної мови.

2.3.2. Організація контролю, взаємоконтролю і самоконтролю.

План практичного заняття

2.3.1.Види та форми контролю.

2.3.2. Моделювання завдань контролю з читання.

2.3.3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках іноземної мови.

Модуль 3. Інноваційні методи навчання

Час за робочою навчальною програмами – 6 годин

Тема 3.1. Освітній коучинг – технологія партнерства (лекція, 1 година; практичне, 2 години).

План лекційного заняття

3.1.1. Принципи коучингу і їх практичне застосування. Реалізація особистісно-зорієнтованого підходу до навчання засобами коучингових технологій.

План практичного  заняття

3.1.1.Ознайомлення з «практичними інструментами коучингу»:колесо балансу (застосування в індивідуальній і груповій роботі);шкалювання(інструмент самооцінки і розвитку);створення середовища для досягнення цілей.

3.1.2. Моделювання навчальних і виховних заходів, використовуючи коучинговий підхід.

Тема 3.2. Використання прийомів інтерактивних методів навчання на уроках іноземної мови (лекція, 1 година; практичне, 2 години).

План лекційного заняття

3.2.1. Інтерактивнині методи навчання у процесі формування комунікативної компетенції учнів на уроках іноземної мови

 План практичного заняття

3.2.1.Моделювання та  аналіз фрагментів уроку з використанням інтерактивних технологій навчання.

Модуль 4. Розвиток креативності на уроках іноземної мови

Час за робочою навчальною програмою – 6 годин

Тема 4.1. Розвиток критичного мислення в освітньому процесі

(лекція, 1 година; практичне, 3 години).

План лекційного заняття

4.1.1. Критичне мислення – одне з основних умінь ХХІ століття (за Британською Радою).

4.1.2. Особливості критичного мислення.

План практичного заняття

4.2.1. Моделювання неординарних ситуацій.

4.2.2. Асоціативний кущ, Сенкан, Діаграма Вена, Таксономія Блума, Fishbone.

Тема 4.2. Український правопис у новій редакції (лекція, 1 година; практичне, 1 година).

План лекційного заняття

4.2.1.Правопис – це перелік базових орфографічних, граматичних, стилістичних правил. Варіативність – органічна частина правописного кодексу.

План практичного заняття

4.2.1. Орфографічні,фонетичні, лексичні, морфологічні та пунктуаційні зміни (виконання тестових завдань)є.

4.2.2. Проблемні наголоси.

Вихідне діагностування, презентація добрих практик (практичне , 2 години)

 

Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттях, індивідуальне та фронтальне опитування, виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань з теми.

Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами курсів. Оцінювання вербальне.

 

 

ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Назви тем Кількість годин
Усього Лекції Прак-тичні Семі-нарські
Інтеграційно-мотиваційне заняття 2   2  
Тема 1. Реєстрація учасників. Формування очікувань учасників     1  
Тема 2. Ознайомлення з програмою модулів     1  
Модуль 1. Сучасні тенденції розвитку іншомовної освіти 6 2 4
Тема 1.1. Аналіз державних стандартів рівнів повної загальної середньої освіти. (семінарське, 1 година).     1
Тема 1.2. Освітні програми з іноземних мов (семінарське, 1 година).   1
Тема1.3. Розвиток ключових компе-тентостей на уроках іноземної мови   2 2  
Модуль 2. Підготовка вчителя до уроку іноземної мови 8 2 6  
Тема 2.1. Академічна доброчесність: нова академічна культура   1 2  
Тема 2.2. Планування уроків іноземної мови   2  
Тема 2.3. Контроль за рівнем навчальних досягнень учнів з іноземної мови   1 2  
Модуль 3. Інноваційні методи навчання 6 2 4  
Тема 3.1. Освітній коучинг – технологія партнерства   1 2  
Тема 3.2. Використання прийомів інтерактивних методів навчання на уроках іноземної мови    1 2  
Модуль 4. Розвиток креативності на уроках іноземної мови 6 2 4  
Тема 4.1. Розвиток критичного мислення в освітньому процесі   1 3  
Тема 4.2. Український правопис у новій редакції   1 1  
Вихідне діагностування, презентація добрих практик 2 2  
Всього годин: 30 8 22