Введення карантину через поширення COVID-19 надало можливості для пошуку нових форм роботи і розширило спілкування між учасниками освітнього процесу. Учителі фізики та астрономії, у тому числі слухачі курсів підвищення кваліфікації при методичному кабінеті відділу освіти Яворівської РДА, 23 квітня 2020 року на черговому занятті, не чекаючи створення національних інтернет платформ і сервісів, програмного забезпечення, інтерактивних підручників та інших рутинних речей для шкіл інформаційного суспільства, уже сьогодні мобілізували свої зусилля для роботи онлайн. Педагоги освоювали методику Google classroom — принцип навчання, за яким основне засвоєння нового матеріалу учнями відбувається вдома. Перехід у Google classroom — безкоштовний веб-сервіс, дозволив вчителям-предметникам ефективно обмінюватися файлами з учнями в безпаперовій формі. Цей ресурс дозволяє учням робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати оффлайн доступ до інформації. Учитель може відстежувати прогрес кожного учня, а після оцінки його роботи – повернути її разом із коментарями. Google classroom дозволяє педагогам вирішити триєдину задачу: закріплення нового матеріалу, оцінювання досягнень та домашніх завдань.
До спілкування в онлайні з учителями фізики та астрономії Яворівщини, була запрошена Наталія Чуприна (консультант з питань розвитку навчальних закладів і персоналу системи освіти, засновник EdCoach School (Школи освітнього коучингу), Клубу щасливих вчителів, Workshop Edu-GamesUkraine, проекту ”Ліга Креатива”, співорганізатор Всеукраїнського Фестивалю «Щасливий Бути Вчителем», керівник з розвитку “Integral Academyof Teachers”, президент ГО “Асоціація коучів і фасилітаторів освіти”). Вона провела з учителями освітній тренінг “Нові ролі сучасного вчителя “.
Світ змінився назавжди. Інформаційний простір перевантажено. Вчорашні стратегії, моделі, приклади, дії вмерли. Кожну хвилину нашу увагу намагається хтось захопити і кудись направити. Як тримати фокус уваги на тому, що важливо для нас? Як вчити цьому дітей? Які нові ролі вчителя і цінність для дітей сьогодні? Які базові навики сучасного вчителя і можливості реалізації у школі? Як стати справжнім партнером у системі «вчитель-учень», Чи щасливий я бути вчителем? – на ці та інші питання учителі фізики та астрономії шукали відповіді в дієвих практичних інструментах.
Галина Романик, методист методичного кабінету