1 червня 2020 року учителі хімії та біології продовжили дистанційно навчання за допомогою сервісу Zoom. Для слухачів курсів при методичному кабінеті відділу освіти Яворівської райдержадміністрації проведено заняття у формі онлайн-лекції з теми 2.2 «Форми та методи проведення сучасного уроку хімії та біології» (Модуль 2). Яким же має бути сучасний урок? Які його ознаки, чим він повинен відрізнятись від уроків, які ще використовуються у педагогічній практиці? Чи може сучасний урок бути цікавим для учнів? Досвід доводить, що може, однак лише за умови, якщо процес навчання перевести на інноваційну основу шляхом перебудови педагогічної технології самого педагога і навчальної технології учня, змінивши сам підхід до здобуття знань.
Оксана Окулова, вчитель хімії опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Івана Франка», учитель-методист, переможець обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» у номінації «Хімія», для слухачів курсів, з власного досвіду роботи, презентувала тему «Принципи впровадження та переваги STEM-технологій». Оксана Володимирівна акцентувала увагу, що під час STEM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити, що STEM – це не просто технічна освіта, а значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань. Під час таких уроків вчитель є своєрідним наставником, людиною, що допомагає пояснити, як використовувати потенціал кожної технології для власної користі й користі суспільства. STEM-освіта вчить ще з шкільної парти вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій. Як наслідок дитина виходить у дорослий світ набагато підготовленішою і не так сильно боїться проблем та труднощів. STEM-освіта дозволяє вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал, тому що поруч з теорією діти, моделюючи різноманітні проекти, відразу бачать як це виглядає в реальному житті. Дітям вчитись стає по справжньому цікаво. Як показує досвід, після таких уроків вони ще довго обговорюють між собою набуті знання.
В умовах дистанційного навчання найбільш зручним, легким інструментом для організації спільної роботи учасників освітнього процесу з різним контентом у визначеному віртуальному просторі є мережевий сервіс Padlet. Практичне заняття «Принципи та прийоми роботи з сервісом Padlet» провела Кульматицька Леся Богданівна, вчитель хімії опорного закладу «Краковецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Романа Шухевича». Padlet – це універсальна онлайн-дошка (онлайн-стіна) з інтуїтивним інтерфейсом, яку нескладно опанувати та легко застосовувати в навчальному процесі. Вона може бути використана для проектної роботи, пірінгової взаємодії, індивідуальних завдань чи як інструмент збору інформації від всіх учасників процесу в одному місці.
Для створення відеозаписів уроків Леся Богданівна використовує програму відеозапису з монітора Free Cam8, яку також було представлено учителям хімії та біології (група 1).
Слухачів курсів (група 2) ознайомлено з освітньою платформою «Всеосвіта». Солук Галина Іванівна, вчитель хімії Рясне-Руського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ» детально презентувала роботу на даному сайті, а саме бібліотеку матеріалів, освітні розробки, вебінари для вчителів, онлайн-тести для учнів, а також різноманітні конкурси, олімпіади.
Оксана Флис, методист методичного кабінету, провела онлайн-тренінг педагогічної майстерності «Професійна компетентність педагога». Сучасному педагогу необхідні гнучкість і нестандартність мислення, вміння адаптуватися до швидких змін у суспільстві. А це можливо лише за умови високого рівня професійної компетентності, наявності розвинених здібностей.
Дякую колегам за співпрацю та активну участь.
Оксана Флис, методист методичного кабінету
[advanced_iframe securitykey="<your security key - see settings>"]
Please also check in the html mode that your shortcode does only contain normal spaces and not a instead. It is also possible that you use wrong quotes like “ or ”. Only " is valid!