11 червня 2020 року учителі хімії та біології продовжили дистанційне навчання на курсах підвищення кваліфікації при методичному кабінеті відділу освіти Яворівської райдержадміністрації за допомогою сервісу Zoom (Модуль 4. Принцип успішної комунікації сучасного вчителя хімії та біології).
Слухачі курсів мали змогу поспілкуватися та ознайомитися з напрацюваннями Оксани Сергіївни Черниш, вчителя хімії та природознавства Новороманівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Житомирської області, та Вікторії Вадимівни Кулик, вчителя хімії та інформатики Криворізької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4. Педагоги представили власні посібники, розробки, що містять не тільки теоретичний матеріал у формі визначень, схем, таблиць, малюнків, які супроводжуються необхідними коментарями, а й інтерактивні вправи та цікаві завдання: ігри, ребуси, кросворди, ментальні карти, хімічні пазли, кубики Блума, які можна використовувати на різних етапах уроку. Оксана Сергіївна та Вікторія Вадимівна детально розповіли та продемонстрували, як можна використовувати даний ігровий матеріал. Колеги зазначили, що використання гри та ігрової ситуації дозволяє підвищити активність та інтерес учнів до предмету, зробити уроки різноманітними, більш цікавими. Дидактичні ігри спрямовані на розвиток творчих здібностей, фантазії та пам’яті учнів, розширення кругозору, набуття нових знань та вмінь. Діти отримують важливий життєвий досвід, що навчає вірити у власні сили й робити висновки на майбутнє, а сучасна педагогіка вбачає цінності гри як педагогічного методу в комплексі з іншими методами.
Дякую Оксані Сергіївні Черниш та Вікторії Вадимівні Кулик за креативність, мобільність та партнерство.
Оксана Флис, методист методичного кабінету, провела онлайн-тренінг «Педагогічне спілкування». Проблема спілкування – центральна проблема педагогіки. Педагогічне спілкування визначається у психології як взаємодія суб’єктів педагогічного процесу, що здійснюється знаковими засобами та спрямована на зміну якостей, стану та поведінки партнера. Метою педагогічного спілкування є передача суспільного досвіду від педагога до дитини та професійного досвіду від педагога до педагога. Під час цього процесу відбувається становлення та збагачення індивідуального досвіду як вихованців, так і педагога. Ефективність педагогічного спілкування залежить від рівня розвитку комунікативних навичок педагога. Під час практичної частини учасники презентували власні ідеї, виконували вправи, проходили тестування.
Дякую колегам за співпрацю та активну участь.
Оксана Флис, методист методичного кабінету