Серпневі засідання районної методичної комісії учителів предметів художньо-естетичного циклу

25 cерпня 2020 року на онлайн-платформі ZOOM відбулося засідання районної методичної комісії учителів предметів художньо-естетичного циклу (музичне мистецтво, образотворче мистецтво, мистецтво).  Методист Станько Б.М. проаналізував методичну роботу з учителями у 2019 – 2020 н. р. Педагоги ознайомилися з тенденціями розвитку сучасної системи освіти, які обумовили зміни у методичній роботі з учителями, зокрема перехід до системи організації роботи з різними категоріями педагогічних кадрів. Відповідно до цього визначено й головну мету науково-методичної роботи: надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення й підвищення науково-методичного рівня, а також активізація творчого потенціалу кожного вчителя.

На засіданнях відбулося детальне обговорення інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2020/2021 навчальному році.

Учителям було наголошено, що особливістю навчальних програм для основної та старшої школи є варіативність художнього наповнення змісту: педагог самостійно може обирати різноманітні твори мистецтва для реалізації завдань програми, розкриття теми уроку та набуття учнями ключових і предметних компетентностей, визначених програмою.

Педагогам було наголошено, що предмети художньо-естетичного циклу в школі спрямовані на розвиток емоційно-почуттєвої сфери учнів, формування їх художньо-образного, асоціативного, критичного мислення; створення сприятливих умов для продукування креативних ідей, реалізацію власних творчих потреб у художній діяльності та пізнанні. Водночас, через образний зміст творів мистецтва, відкриваються широкі можливості ефективно впливати на формування патріотизму, моралі та інших загальнолюдських цінностей.

Учителям було доведено, що система оцінювання результатів навчання в освітній галузі «Мистецтво» ґрунтується на позитивному ставленні до кожного учня (учениці). Оцінюється не рівень недоліків і прорахунків, а рівень прогресу особистісних досягнень. Тому критерієм перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти є динаміка особистісного розвитку учня (учениці) та його (її) ставлення до опанування предмету.

 

Богдан Станько