Програма підвищення кваліфікації учителів іноземної мови «Розвиток професійної компетентності вчителів іноземної мови»

КОМУНАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД  ЛЬВІВСЬКОЇ  ОБЛАСНОЇ  РАДИ

«ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

Кафедра гуманітарної освіти

 

 

 

Програма підвищення кваліфікації 

учителів іноземної мови

 «Розвиток професійної компетентності вчителів іноземної мови»

 

Програма підвищення кваліфікації  розглянута і рекомендована

до затвердження на засіданні кафедри гуманітарної освіти

                                  (протокол №     від          2021 р.)

 

Завідувач кафедри                                                      А.- М. І. Богосвятська

Програма підвищення кваліфікації затверджена науково-методичною радою

                      (протокол № 1-2 від  28 січня 2021 р.)

Голова ради                                                  Р.Кацюба

 

І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

 

Найменування: Програма підвищення кваліфікації учителів іноземної мови «Розвиток професійної компетентності вчителів іноземної мови»

Упорядник: Богосвятська Анна-Марія, завідувач кафедри гуманітарної освіти, кандидат філологічних наук, доцент.

Розробник: консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Яворівської міської ради, за сумісництвом – учитель англійської та німецької мов Яворівської гімназії імені Осипа Маковея, спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель» Щудлюк Лідія Іванівна.

 

Мета: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності вчителів іноземних мов.

Напрям: удосконалення психолого-педагогічної майстерності, підвищення кваліфікації та професійної компетентності, рефлексія і професійний саморозвиток учителя іноземної мови, зокрема:

  1. Вдосконалення професійних компетентностей вчителя.
  2. Опанування сучасних методик навчання учнів.
  3. Вміння організовувати ефективне освітнє середовище на засадах компетентнісного, діяльнісного, інтегрованого підходів.
  4. Розуміння вимог до сучасних уроків іноземної мови.
  5. Усвідомлення і розуміння професійного розвитку і самоосвіти як складової професійного іміджу педагога.

Обсяг: 30 годин.

Форма підвищення кваліфікації: очно-дистанційна.

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:

– предметно-методична компетентність – здатність моделювати зміст навчання відповідно до обов’язкових результатів навчання учнів, формувати в учнів ключові компетентності, добирати та використовувати сучасні та ефективні методи і технології навчання та розвивати в учнів критичне мислення;

– інформаційно-цифрова компетентність – здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати  інформацію та оперувати нею відповідно до професійної діяльності, володіння сучасними онлайн-інструментами;

 

– психологічна компетентність – здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові та індивідуальні особливості учнів, формувати мотивацію учнів та організовувати їхню пізнавальну діяльність;

– інноваційна компетентність – здатність педагога до навчання впродовж життя, партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу, розвиток педагога у формальній, неформальній та інформальній освіті;

 

 

Місце (місця)надання освітніх послуг. Освітні заклади Яворівського району Львівської області

 

Очікувані результати навчання:

Знає і розуміє сучасні тенденції розвитку освіти, законодавчі акти, сутність інноваційних процесів розвитку освіти та особливості їх реалізації в освітньому процесі.

Демонструє вміння організувати педагогічну діяльність з урахуванням сучасних підходів до викладання іноземної мови, організовувати синхронне та асинхронне навчання, формувати мотивацію учнів та організувати їхню пізнавальну діяльність, реалізувати сучасні програми, використовуючи інформаційні (цифрові) технології, різноманітні методи, форми.

Виявляє готовність до змін, гнучкість, постійний професійний розвиток, рефлексію власної професійної практики.

Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат.

 

ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Інтеграційно-мотиваційне заняття

Час за робочою навчальною програмою – 2 години

Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмами модулів (практичне, 1 година).

Тема 2. Формування очікувань учасників (практичне, 1 година).

Модуль 1. Загальна характеристика компетентностей вчителя іноземної мови відповідно до професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти»

Час за робочою навчальною програмою – 6 години

Тема 1.1. Загальні компетентності вчителя іноземної мови відповідно до професійного стандарту

План практичного заняття

Тема 1.1. 1.Загальні компетентності вчителя іноземної мови (практичне, 2 години).

Тема 1.2. STEM-освіта – освіта сучасності для професійного майбутнього

План лекційного заняття

Тема 1.2.1. Теоретичні та практичні основи STEM-напряму в освіті (лекційне,2 години).

План практичного заняття

Тема 1.2.Реалізація STEM-освіти в освітньому процесі на уроках іноземної мови (практичне, 2 години).

Модуль 2. Формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів іноземних  мов

Час за робочою навчальною програмою – 4 години

 

Тема 2.1. Розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителя іноземної мови (практичне, 2 години).

План практичного заняття

Тема 2.1.1. Електронні (цифрові) освітні ресурси (практичне, 2 години).

Тема 2.2. Медіаграмотність. Безпека в інтернеті (практичне, 2 години).

План практичного заняття

Тема 2.2.1. Рекомендації щодо захисту дитини в онлайновому середовищі. (Міжнародний союз електрозв’язку ООН). Безпека в інтернеті (практичне, 2 години).

Модуль 3. Інноваційна компетентність . Формування здатності педагога до навчання впродовж життя. Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу

Час за робочою навчальною програмою – 8 години

Тема 3.1. Розвиток педагога у формальній, неформальній та інформальній  освіті (практичне, 2 години).

План практичного заняття

Тема 3.1.1.Форми формальної, неформальної та інформальної освіти. Як поєднати формальну, неформальну та інформальну освіту (практичне, 2 години).

Тема 3.2. Створення освітнього середовища.  (практичне, 2 години).

План практичного заняття

Тема 3.2.1. Створення автентичного освітнього середовища.  (практичне, 2 години).

 

Тема 3.3. Управління конфліктними ситуаціями в освітньому процесі (практичне, 2 години).

. План практичного заняття

Тема 3.3. 1. Причини конфліктів та шляхи вирішення (практичне, 2 години).

Тема 3.4. Створення мотиваційної атмосфери (практичне, 2 години).

. План практичного заняття

Тема 3.4. 1. Мотивація учнів (практичне, 2 години).

 

Модуль 4. Формування предметно-методичної компетентності

Час за робочою навчальною програмами – 6 годин

Тема 4.1. Державний стандарт базової середньої освіти (лекція, 1 година; практичне, 1 година).

План лекційного заняття

4.1.1. Державний стандарт базової середньої освіти (лекція, 1 година)

План практичного  заняття

4.1.2.  Вимоги  до обов’язкових результатів навчання учнів у мовно-літературній галузі (іншомовна освіта) практичне, 1 година).

Тема 4.2. Взаємодія на уроці та роль інструкцій вчителя. Етапи уроку. Тайм менеджмент. Комунікація та командна робота (практичне, 2 години).

План практичного заняття

4.2.1.Моделювання та  аналіз фрагментів уроку з використанням інтерактивних технологій навчання. Роль тайм-менеджменту. Комунікація та командна робота (практичне, 2 години).

Тема 4.3. Ефективні методи формування предметних компетентностей здобувачів освіти

План практичного заняття

Тема 4.3.1.Методи розвитку критичного мислення (практичне , 2 години)

Вихідне діагностування, презентація добрих практик (практичне , 2 години)

 

Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттях, індивідуальне та фронтальне опитування, виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань з теми.

Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотної інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі слухачами курсів. Оцінювання вербальне.

 

ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Назви тем Кількість годин
Усього Лекції Прак-тичні Семі-нарські
Інтеграційно-мотиваційне заняття 2   2
Тема 1. Реєстрація учасників. Формування очікувань учасників 1
Тема 2. Ознайомлення з програмою модулів 1
Модуль 1. Загальна характеристика компетентностей вчителя іноземної мови відповідно до професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23.12.2020 р. № 2736. 6 2 4
Тема 1.1. Загальні компетентності вчителя іноземної мови 2
Тема 2.1. STEM-освіта – освіта сучасності для професійного майбутнього. Теоретичні та практичні основи STEM-напряму в освіті 2
Тема 2.2. Реалізація STEM-освіти у освітньому процесі на уроках іноземної мови. 2
Модуль 2. Формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів іноземних  мов 4 4
Тема 2.1. Розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителя іноземної мови 2
Тема 2.2. Медіаграмотність. Безпека в інтернеті 2
Модуль 3. Інноваційна компетентність. Формування здатності педагога до навчання впродовж життя. Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу 8 8
Тема 3.1. Розвиток педагога у формальній, неформальній та інформальній  освіті 2
Тема 3.2.Створення освітнього середовища.  Управління конфліктними ситуаціями в освітньому процесі 2
Тема 3.3. Причини конфліктів та шляхи вирішення 2
Тема 3.4. Мотивація учнів 2
Модуль 4. Формування предметно-методичної компетентності 6 6
Тема 4.1. Державний стандарт базової середньої освіти 1 1
Тема 4.2. Взаємодія на уроці та роль інструкцій вчителя. Етапи уроку. Тайм менеджмент Комунікація та командна робота 2
Тема 4.3. Ефективні методи формування предметних компетентностей здобувачів освіти 2
Вихідне діагностування, презентація добрих практик 2 2
Всього годин: 30 3 27