КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
«ЛЬВІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»
Кафедра гуманітарної освіти
Програма
підвищення кваліфікації учителів освітньої галузі «Мистецтво» закладів загальної середньої освіти
«Розвиток професійної компетентності педагога у контексті реформування освітньої галузі»
Програма підвищення кваліфікації розглянута і рекомендована
до затвердження на засіданні кафедри гуманітарної освіти
(протокол №___ від ___ ____________ 2021 р.)
Завідувач кафедри А.-М.І. Богосвятська
Програма підвищення кваліфікації затверджена науково-методичною радою
(протокол №1-2 від 28 січня 2021 р.)
Голова ради Р.Кацюба
І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
Найменування: Програма підвищення кваліфікації учителів освітньої галузі «Мистецтво» «Розвиток професійної компетентності педагога у контексті реформування освітньої галузі»
Упорядники: Михайлюк Ольга Дмитрівна, старший викладач кафедри гуманітарної освіти, Дверій Роман Євстахійович, старший викладач кафедри гуманітарної освіти.
Розробник: Майхер О.М., консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Яворівської міської ради Львівської області
Мета: удосконалення професійної майстерності вчителів мистецької освітньої галузі, опанування нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності, необхідних для успішного виконання стратегічної мети та завдань реформування повної загальної середньої освіти
Напрям: розвиток та самовдосконалення професійно-діяльнісних якостей педагогів на основі активізації набутого професійного та життєвого досвіду відповідно до індивідуально-особистих інтересів, соціальних запитів держави в умовах реформування освітньої галузі.
Обсяг: 30 годин.
Форма підвищення кваліфікації: очно-дистанційна.
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:
- професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення культуротворчого освітнього середовища;
- мовно-комунікативна компетентність – уміння уважно вислуховувати співбесідників і опонентів, уміння відстоювати власну позицію, використовуючи розважливі розмірковування й аргументацію;
- підприємницька компетентність – уміння генерувати нові ідеї, ініціативи та втілювати їх у життя;
- соціальні та громадянські компетентності – вміння толерантно ставитись до оточуючих, керуючись усвідомленням рівних прав і свобод, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, необхідності добробуту та здорового способу життя;
- загальнокультурна компетентність – здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва;
- інформаційно-цифрова компетентність – володіння практичними навиками реалізації мети і завдань предметів освітньої галузі «Мистецтво» засобами ІКТ.
Місце надання освітньої послуги: олайн, освітні заклади загальної середньої освіти
Очікувані результати навчання:
- Знає і розуміє сучасні тенденції розвитку професійної компетентності педагога.
- Організовує освітню діяльність на компетентнісних засадах, використовуючи новаційні методи, форми, техніки, ІТ-технології.
- Демонструє готовність до розвитку творчого потенціалу особистості засобами мистецтва.
- Виявляє навики проєктування освітнього процесу на основі інтеграційного підходу в навчанні.
Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат.
ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Інтеграційно-мотиваційне заняття
Час за робочою навчальною програмою – 2 години
Тема 1. Реєстрація учасників (практичне – 1 година)
Тема 2. Ознайомлення з програмою. Формування очікувань слухачів курсів (практичне – 1 година)
Модуль 1. Сучасний педагог як провідник змін
Час за робочою навчальною програмою – 6 годин
Тема 1.1 Нормативні документи про освіту, що визначають ключові компетентності педагога
(лекція – 2 години)
План лекційного заняття
- Нові можливості професійного розвитку вчителя: концептуальні засади, механізми реалізації, закладені у Законі України «Про освіту», Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників.
- Професійний стандарт вчителя закладу загальної середньої освіти: вимоги чи стимул до розвитку.
Тема 1.2 Самоменеджмент як складова професійного розвитку педагога
(практичне – 2 години)
План практичного заняття
- Рефлексивна компетентність сучасного учителя. Моніторинг власної педагогічної діяльності та визначення індивідуальної траєкторії професійного розвитку.
- Мотивація педагога до саморозвитку і самореалізації.
Тема 1.3. Мистецтво педагогічної комунікації
(практичне – 2 години)
План практичного заняття
1.2.1. Комунікативна компетентність як основа професійної компетентності педагога.
1.2.2. Моделювання ситуацій педагогічного спілкування.
Модуль 2. Компетентнісний підхід як основний напрям модернізації сучасного освітнього простору
Час за робочою навчальною програмою – 8 годин
Тема 2.1. Ключові компетентності та наскрізні вміння в сучасному освітньому процесі.
(лекція – 2 години; практичне – 2 години)
План лекційного заняття
2.1.1. Світоглядні засади та нормативно-правове забезпечення реформування освіти в контексті компетентнісної освіти.
План практичного заняття
2.1.2. Конструювання професійної діяльності на основі компетентнісної парадигми навчання з використанням інноваційних технологій, методів і форм роботи
Тема 2.2 Компетентнісний потенціал мистецької освітньої галузі нового Державного стандарту базової середньої освіти
(лекція – 2 години)
План лекційного заняття
2.2.1. Інтегрований підхід до викладання предметів мистецької освітньої галузі відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти
Тема 2.3. Підприємливість та ініціативність як ключова компетентність (практичне – 2 години)
План лекційного заняття
2.3.1. Методичний інструментарій та технологічні підходи до проєктування освітнього процесу в системі формування підприємницької компетентності.
План практичного заняття
2.3.2. Європейська рамка підприємницької компетентності (EntreComp).
2.3.3. Cамооцінка дій учня щодо формування підприємницької компетентності, закладеної у рамці.
Модуль 3. Педагогічні новації на шляху до професійної компетентності педагога
Час за робочою навчальною програмою – 6 годин
Тема 3.1. Особливості використання інноваційних методик
(лекція – 2 година; практичне – 2 години)
План лекційного заняття
3.1.1. Методичні та практичні аспекти інноваційної діяльності вчителя.
План практичного заняття
3.1.2. Сучасні педагогічні технології у практичній діяльності вчителя: сторітелінг, лепбук, інтелектуальна карта, кроссенс.
Тема 3.2. Технології інтерактивного навчання у роботі вчителя освітньої галузі «Мистецтво»
(практичне – 2 години)
План практичного заняття
3.2.1. Прийоми і методи інтерактивного навчання.
3.2.2. Ситуація успіху та прийоми рефлексії в освітньому процесі.
Модуль 4. ІТ-технології як засіб розвитку професійної компетентності учителя освітньої галузі «Мистецтво»
Час за робочою навчальною програмою – 6 годин
Тема 4.1. Використання цифрових технологій в сучасному освітньому процесі
(лекція – 2 години; практичне – 2 години)
План лекційного заняття
4.1.1. Розвиток інформаційно-цифрової компетентності педагога в умовах освітньої реформи
4.1.2. Онлайн-платформи та вебсервіси у роботі вчителя.
План практичного заняття
4.1.3. Навчаємо з Padlet. Методика використання віртуальної інтерактивної дошки.
4.1.4. Wordwall, LearningApps – прості способи створення власного навчального ресурсу.
Тема 4.2. Додатки Google – ідеалиний ресурс для взаємодії між учасниками освітнього процесу
(практичне – 2 години)
План практичного заняття
4.2.1. Використання додатків GoogleСlassroom, Google forms, Google Keep, Jamboard в освітньому процесі.
Вихідне діагностування, презентація добрих практик (практичне, 2 години)
ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ
Назви тем | Кількість годин | |||
Усього | Лекції | Практичні | Семінарські | |
Інтеграційно-мотиваційне заняття | 2 | 2 | ||
Тема 1. Реєстрація учасників. | 1 | |||
Тема 2. Ознайомлення з програмою, формування очікувань учасників | 1 | |||
Модуль 1. Сучасний педагог як провідник змін | 6 | 2 | 4 | |
Тема 1. 1. Нормативні документи про освіту, що визначають ключові компетентності педагога | 2 | |||
Тема 1.2 Самоменеджмент як складова професійного розвитку педагога | 2 | |||
Тема 1.3. Мистецтво педагогічної комунікації | 2 | |||
Модуль 2. Компетентнісний підхід як основний напрям модернізації сучасного освітнього простору | 8
|
4 | 4 | |
Тема 2.1. Ключові компетентності та наскрізні вміння в сучасному освітньому процесі. | 2 | 2 | ||
Тема 2.2 Компетентнісний потенціал мистецької освітньої галузі нового Державного стандарту базової середньої освіти | 2 | |||
Тема 2.3. Підприємливість та ініціативність як ключова компетентність | 2 | |||
Модуль 3. Педагогічні новації на шляху до професійної компетентності педагога | 6 | 2 | 4 | |
Тема 3.1. Особливості використання інноваційних методик | 2 | 2 | ||
Тема 3.2. Технології інтерактивного навчання у роботі учителя освітньої галузі «Мистецтво» | 2 | |||
Модуль 4. ІТ-технології як засіб розвитку професійної компетентності учителя освітньої галузі «Мистецтво» | 6 | 2 | 4 | |
Тема 4.1. Використання цифрових технологій в сучасному освітньому процесі | 2 | 2 | ||
Тема 4.2. Додатки Google – ідеальний ресурс для взаємодії між учасниками освітнього процесу | 2 | |||
Вихідне діагностування, презентація добрих практик | 2 | 2 | ||
Всього годин: | 30 | 10 | 20 |