Філософія інклюзії. Інклюзивна школа – ознака сучасного гуманного суспільства

Відповідно до п.15 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних працівників, не менше 10 відсотків від загальної кількості годин учителі  повинні пройти  курси, спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.

1 червня директорка ЦПРПП Ольга Миколаївна Фірчук на прохання адміністрації та педагогів нашого освітнього закладу організувала курси з підвищення кваліфікації педагогічних працівників з теми: «Організація інклюзивного середовища в закладі загальної середньої освіти». Директорка детально ознайомила учителів з роботою ЦПРПП, підсумувала роботу з організації та проведення курсів,  поділилася планами щодо розробки нових програм та цікавих проєктів.

Консультант ЦПРПП Олена Вікторівна Стадник  провела практичне заняття з теми: «Філософія інклюзії. Інклюзивна школа – ознака сучасного гуманного суспільства» (Модуль 1). На початку заняття лектор запропонувала виконати вправу «Як я уявляю інклюзію». Учителі вибирали картки з відповідним  зображенням й аналізували своє бачення щодо роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Вправа «Відчуй особливу  дитину»  продемонструвала наскільки важко дитині з інвалідністю і як некомфортно почуваються люди, які хочуть їй допомогти. Щоб більше дізнатися про освітні потреби дитини, її права та вплив на середовище, учасникам семінару було запропоновано вибрати смужку із певними твердженнями і погодитися з ними або заперечити їх. Дуже важливо, що Олена Вікторівна до кожної ситуації, яка розглядалася, вдало наводила приклад із свого досвіду роботи  із дітьми з особливими освітніми  потребами. Жваве обговорення викликав перегляд тематичних відеороликів.

На етапі рефлексії учителі об’єдналися у групи. Перша група методом каруселі склала портрет учителя інклюзивного класу, друга – написала пам’ятку такому вчителю. Головний висновок, до якого дійшли учасники заняття, – якісну допомогу “інакшим”, особливим, але рівним з усіма іншими дітьми учням можна надати, лише об’єднавшись.

Дякуємо Ользі Миколаївні Фірчук за організацію курсів  та Олені Вікторівні Стадник за цікаве і корисне заняття. Почута під час тренінгу   інформація сприятиме кращому  розумінню дітей з особливими освітніми потребами й допоможе організувати для таких учнів більш комфортне освітнє середовище.