Виклик інклюзивної освіти – навчити учителів та дітей жити в новій для себе реальності.

Протягом травня-червня 2021 року підвищували кваліфікацію  з питань інклюзивного освітнього середовища понад 200 педагогічних працівників   закладів освіти Яворівської ТГ (Яворівська гімназія ім. О. Маковея, Дрогомишлянський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. П. Василихи, Нагачівський ЗЗСО І-ІІІ ст., Рогізненський ЗЗСО І-ІІІ ст., Середкевицький ЗЗСО І-ІІІ ст., Яворівська початкова школа, Грушівський ЗЗСО  І-ІІ ст.,  Сарнівський ЗЗСО І-ІІ ст.)

Навчальні та інформаційні матеріали занять спрямовані на  вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Необхідною умовою широкого впровадження інклюзії в освітньому просторі  є підготовка  вчителів. Інклюзивна освіта не може бути досягнута, якщо вчителі недостатньо усвідомлюють її переваги, мають несформовані або застарілі думки про освітні здібності та потреби дітей з обмеженими освітніми можливостями.

На лекційних заняттях висвітлені питання  інтеграції дітей з особливими освітніми потребами, оволодіння    методиками та технологіями роботи з дітьми, навчання яких потребує додаткових ресурсів. Педагоги ознайомилися з  особливостями навчання в інклюзивному класі    дітей з інтелектуальними, сенсорними, емоційно-вольовими та поведінковими порушеннями.

Під час онлайн тренінгу вчилися формувати толерантне ставлення до дітей з порушеннями психофізичного розладу, розробили рекомендації педагогам, які працюють в класі де навчається дитина з ООП: «Ефективна взаємодія педагога з дітьми з особливими освітніми потребами», взяли участь у трибуні вільних думок на тему: «Інклюзія».

Виконуючи домашнє завдання, слухачі  висловили пропозиції та побажання щодо впровадження інклюзивного навчання в закладі освіти. На заняттях  в офлайн форматі присутні активно обговорювали труднощі інклюзивного навчання, необхідність координації діяльності  батьків, педагогів, психологів та інших фахівців. Під час дискусій відбувся обмін   досвідом роботи з дітьми з ООП.

Підводячи підсумки навчальних занять слід зазначити, що для впровадження інклюзивного навчання мають створюватися умови,  враховуючи  індивідуальні потреби та можливості дитини. Важливим чинником у розвитку інклюзивної освіти є підтримка та відповідна підготовка педагогів. Учителі висловили готовність до роботи в інклюзивному просторі, але попросили їх продовжувати навчати як працювати з дітьми з особливими освітніми потребами.