Комунальна установа Яворівської міської ради
«ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ»
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
ЦИФРОВІ ІНТРУМЕНТИ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН В ШКОЛІ
Програма розглянута і рекомендована
до затвердження на засіданні ради КУ Яворівської міської ради
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників »
(протокол № 2 від 11 .05.2021 р.)
Голова ради Фірчук О. М.
Яворів
2021
І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
Найменування: Програма семінару-практикуму «Цифрові інструменти вивчення природничих дисциплін в школі»
Розробник: Романик Галина Володимирівна, консультант Комунальної установи Яворівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Обсяг: 12 годин.
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:
Мета: розвиток інформаційно-цифрової компетентності вчителів, що дозволить реалізувати завдання Державного стандарту ;
ознайомлення педагогів з основними сучасними технологіями навчання, тенденціями розвитку наукової думки.
Напрям: забезпечення і підтримка навчання, виховання та розвитку учнів в освітньому середовищі, рефлексія і професійний саморозвиток педагога, зокрема:
– формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;
– використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку.
Обсяг:12 годин
Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:
- професійно-педагогічна компетентність– обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів;
- психологічно-фасилітативна компетентність– усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню школярів та їхній індивідуалізації;
- інформаційно-цифрова компетентність– здатність отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного освітнього середовища.
Місце (місця) надання освітньої послуги: Комунальна установа Яворівської міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Очікувані результати навчання:
Уміє проводити уроки з використанням в новітнього демонстраційного та мультимедійного навчальне обладнання, цифрові пристрої.
Формує професійні компетентності через використання цифрових технологій
Документ, що видається за результатами участі у семінарі: сертифікат
ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ СЕМІНАРУ-ПРАКТИКУМУ
Інтеграційно- мотиваційна сесія.
Час за робочою навчальною програмою – 1 години
Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля (практичне, 0.5 година)
Тема 2. Формування очікувань учасників (практичне, 0.5 година)
Модуль 1. Урок в змішаних технологіях навчання.
Час за робочою навчальною програмою – 3 години
Тема 1.1. Нетрадиційні форми проведення уроку(лекція, 2 години, практичне,
1 години)
План лекційного заняття
- Змішане навчання : основні моделі, переваги і недоліки.
Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної освіти: нові тенденції, підходи, перспективи. Нормативні документи МОН України щодо організації освітнього процесу.
План практичного заняття
1.1.2 Діагностування ступеня розуміння вчителями поняття «змішаного» навчання та особливості його організації в умовах сьогодення на різних освітніх платформах, який висвітлює специфіку предметів та можливості для подолання труднощів, що виникають у вчителів. Опрацювання в групах створення дистанційного уроку.
Модуль 2. Цифрові інструменти вивчення природничих дисциплін в школі.
Час за робочою навчальною програмою – 8 годин
Тема 2. 1. Сучасні освітні технології
(лекція, 3 години; практичне 1 годин)
План лекційного заняття
1.1.1.Засоби формування інформаційно-цифрової компетентності учителів
План практичного заняття
1.1.2. Робота з віртуальним середовищем Khan Academy, атакож YouTube, Twitter, Skype Classroom.
Тема 2.2 Формування експериментальних умінь учнів. Сучасні віртуальні інтернет- лабораторії.
(лекція, 3 години; практичне 1 годин)
План лекційного заняття
2.2.1. Сформувати уявлення про віртуальні лабораторії та їх можливості та перспективи в рамках освітнього процесу.
План практичного заняття
2.2.2. Напрямки віртуального лабораторного практикуму, такі як віртуальні симулятори або тренажери та дистанційні віртуальні лабораторні роботи.
Контроль за знаннями слухачів проводиться послідовно й систематично: на практичних заняттях, індивідуальне та фронтальне опитування, виконання самостійної роботи; на лекціях – експрес-контроль, що передбачає постановку конкретних питань із теми.
Оцінювання розглядається як засіб одержання зворотньої інформації про результативність підвищення кваліфікації та внесення коректив у методику роботи зі учасниками семінару. Оцінювання вербальне.
ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ
Назви тем | Кількість годин | |||
Усьо–го | Лек–ції | Прак-тичні | Тре-нінги | |
Інтеграційно-мотиваційне заняття | 1 | 1 | ||
Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля | 0.5 | |||
Тема 2. Формування очікувань учасників | 0.5 | |||
Модуль 1. Урок в змішаних технологіях навчання. Нормативні документи. | 3 | 2 | 1 | |
Тема 1.1 Нетрадиційні форми проведення уроку. | 2 | 1 | ||
Модуль 2. Цифрові інструменти вивчення природничих дисциплін в школі. | 8 | 6 | 2 | |
Тема 2.1. Сучасні освітні технології | 3 | 2 | ||
Тема 2.2 Формування експериментальних умінь учнів. Сучасні віртуальні інтернет- лабораторії. | 3 | 2 | ||
Всього годин: | 12 | 8 | 4 |