У цифрову епоху сучасні школярі мають безліч можливостей для розвитку та навчання. За допомогою різноманітних новітніх технологій учні можуть спостерігати за рухом планет та фізичними явищами, поринути в історичне минуле відомих фізиків та провести фізичні досліди як справжні науковці. У свою чергу, вчителі та батьки мають докласти максимум зусиль, щоб прищепити дитині любов до навчання та знання предмета. Інноваційні підходи в освіті дозволяють учителю розширити кругозір школярів, навчати їх цікаво та бути компетентним в напрямку активного впровадження в освітній процес ІКТ технологій на користь розвитку й навчанню. Озброївшись різноманітними прийомами активізації пізнавальної діяльності на уроці, учитель добивається того, що пізнавальна активність учнів підвищується. Цьому сприяє широке використання активних методів навчання, які спонукають учнів до розумової і практичної діяльності з самого початку процесу навчання, розвивають такі важливі інтелектуальні якості школяра, що забезпечують надалі його активність в постійному оволодінні знаннями і застосуванні їх на практиці. Активні методи навчання можуть бути використані на різних етапах освітнього процесу: при первинному оволодінні знаннями, при закріпленні і вдосконаленні знань, при формуванні умінь і навичок учнів. В процесі активного навчання розвивається пізнавальна самостійність школярів, а саме їх прагнення і уміння самостійно мислити, здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, знаходити свій підхід до вирішення задачі, бажання не тільки зрозуміти вивчений матеріал з предмету, а й способи здобування цих знань, критичний підхід до думок інших, незалежність власних думок. Пізнавальна активність і пізнавальна самостійність – якості, що характеризують інтелектуальні здібності школярів до здобуття знань.
З метою вдосконалення методичної грамотності педагогів у формуванні інформаційно-цифрової компетентності учнів, 27 січня було проведено засідання учителів фізики щодо впровадження технології доповненої реальності на уроках фізики з використанням учнівських смартфонів.
Організатор заходу Галина Романик, консультант КУ ЯМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», зазначила, що потрібно формувати «сучасного» вчителя, який нарівні з вихованцями буде володіти новітніми технічними засобами та буде впроваджувати їх у навчальний процес, спонукаючи до нових відкриттів. Впровадження в навчання цифрових комплексів наближує учнів до сучасної фізики, та формує в них ті професійні компетентності, які враховують сьогоднішні потреби, а не потреби 20-ти річної давності. Стосовно ж використання віртуальних засобів навчання, то вони вже активно впроваджуються у прогресивних країнах світу майже у всіх закладах освіти. З їх допомогою навчають не тільки школярів. Галина Володимирівна наголосила на важливості впровадження мобільних додатків з доповненою реальністю в освітньому процесі з фізики, це буде спонукати учнів до активного навчання та розвивати їхню самостійність у здобутті знань, що дозволятиме їм бути компетентними та легко зорієнтуватися у сучасному суспільстві, адаптуватися до умов сьогодення.
В обговорення також взяли участь учителі Н. В. Музичко, Л. Б. Тераз, О. Н. Бокоч.
Отож, мобільні технології настільки міцно увійшли у наше життя, що сучасні школярі і, навіть, дошкільнята на рівні власних потреб з легкістю освоюють роботу з мобільним телефоном, комп’ютером та планшетом. Кожен учень сьогодні має, користується у повсякденному житті і готовий використовувати свій мобільний телефон у навчанні. Елементарний доступ до Інтернету на уроці за допомогою мобільного телефону з використанням різноманітних мобільних додатків дає можливість учителю сьогодні змінити організацію освітнього процесу, включити учнів до активного навчання та самостійного здобуття знань.
Консультант Галина РОМАНИК