Серпневі зустрічі керівників ЗЗСО та їх заступників, які відбулися 15-17 серпня цього року, були присвячені впровадженню НУШ в 5-их класах. Проблема наступності початкової та основної школи завжди була важливою, а тим паче, коли це пов’язано з реформуванням загальної середньої освіти в умовах воєнного стану.
Гостру дискусію серед педагогів викликало питання оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти 5 класів. Традиційно це здійснювалося за 12-бальною шкалою, проте в початковій школі застосовувалися формувальне оцінювання за допомогою вербальних усних та письмових характеристик та рівневе як підсумкове. Тому учні 5 класів потребують адаптаційного періоду для переходу на оцінювання за 12-бальною шкалою.
Міністерство освіти і науки України у виданих інструктивно-методичних рекомендаціях щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році пропонує визначити перший семестр 2022-2023 адаптаційним періодом для п’ятикласників та використовувати формувальне і рівневе оцінювання, що є логічним продовженням підходів, випробуваних практикою попередніх років. Такої позиції дотримуються в основному всі заклади загальної середньої освіти нашої громади.
Директор КУ ЯМР Ольга Фірчук, яка проводила ці заходи, інформувала про суть та принципи формувального оцінювання, відмінності між традиційною моделлю оцінювання та підходами НУШ, зворотний зв’язок як необхідну умову педагогічної комунікації. Модераторкою семінарів були розставлені акценти на наступності впровадження інноваційної моделі оцінювання в НУШ від початкової до базової школи, нових підходах до календарно-тематичного планування навчальної діяльності згідно ДСБО. інструментах оцінювання в НУШ.