Спочатку карантин, а тепер і війна стали викликами для всієї української громади. Освітня система не стала винятком. У понеділок, 20 березня, у Яворівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 відбувся семінар для вчителів фізики – «Практична спрямованість комп’ютерних симуляцій на уроках фізики», який провели консультант КУЯМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Галина Романик та учителька фізики цього навчального закладу Катерина Глова.
Фізика як шкільний предмет і в умовах звичного навчання – одна із найскладніших дисциплін шкільного курсу, а в нових умовах – тим більше.
Проведення уроків фізики в дистанційній формі — складне завдання, яке постало перед вчителями загальноосвітніх навчальних закладів. Адже фізика – це дисципліна, що передбачає вивчення фізичних явищ на експериментальній основі, тому проведення уроків з цього предмету вимагає ретельної підготовки демонстрацій та дослідів, що супроводжують пояснення матеріалу педагогом. Однак, як би вчитель не прагнув на словах пояснити суть явища чи процесу, найцікавішим під час занять з курсу загальної фізики залишається демонстрація експериментів.
Тож на допомогу вчителям-фізикам прийшли комп’ютерні симуляції, яких умовно можна назвати “дослідницькою лабораторією”, адже більшість сільських шкіл району не мають належних приладів для фізичних експериментів. Тож на семінарі вчителі мали змогу ознайомитися з використанням віртуальних симуляцій під час вивчення нових тем, які дають можливість наочно продемонструвати процеси, навіть в уповільненому режимі, з’ясувати їхню послідовність, «експериментувати» з процесами, змінюючи вихідні данні, що викликає у здобувачів освіти формування високої пізнавальної мотивації до вивчення теми. Також створювали інструкції до лабораторних робіт та обговорили тези для створення електронного посібника для учителів-фізиків щодо використання в навчальному процесі віртуальної стимуляції.