У співпраці народжується істина (РМК і школа)

Як анонсувалося раніше працівники методичного кабінету Яворівського району розробили перелік тренінгів, ділових ігор, практикумів з актуальних тем впровадження Закону України «Про освіту»,  реформування освітньої галузі в контексті нової української школи і готові надавати методичні послуги усім освітнім закладам району.

Впродовж  жовтня-січня 2017-2018 н. р. навчальні семінари, тренінги  проведені методичною службою у Шклівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Немирівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Яворівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, Яворівській гімназії імені Осипа Маковея.

І сьогодні, 16 лютого 2018 року, методистом методичного кабінету Богданом Станьком проведено семінар-практикум для педагогічних працівників Яворівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 (директор Бамбурова О.О.) з теми «Академічна доброчесність: нова академічна культура».

Учасники заходу розмірковували над питаннями: що таке академічна доброчесність та академічна недоброчесність; наскільки важливо є дотримуватися доброчесності як педагогічним працівникам, так і учням; якими є види відповідальності за порушення академічної доброчесності; як підходять до цього в інших країнах.

Також педагогам було запропоновано змоделювати ситуації щодо чинників, які спонукають до недотримання доброчесності, та «нетравмуючого»  виходу з цих ситуацій усіх учасників освітнього процесу.

Присутні констатували факт, що використання сторонніх ідей, відомостей, розробок, не дотримуючись норм про авторське право, подання недостовірної інформації про результати власної освітньої діяльності, не вказані джерела використаної інформації, несамостійне виконання навчальних завдань, використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання – є для сучасного суспільства більш нормою, ніж порушенням, та засвідчує, що питання академічної доброчесності є проблемою державного значення.

Як діятиме стаття 42 (Академічна доброчесність) Закону України «Про освіту» залежить від нас з вами, проте із новим Законом з’явився конкретний інструмент боротьби з плагіатом та «запозичуваннями» надбань в освіті, а етичні принципи та правила, яких мають дотримуватися всі учасники освітнього процесу забезпечать довіру до результатів навчання.

Методичний кабінет щиро дякує педагогічному колективу Яворівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 за співпрацю. Можна впевнено стверджувати, що адміністрація  та учителі даного освітнього закладу – креативні, ініціативні, готові до інновацій.

Оксана Майхер, методист методичного кабінету