Нова українська школа ставить собі за мету підготувати конкурентоздатного випускника, людину, яка зможе зарадити собі в умовах сучасного динамічного та мінливого світу. Тому педагоги мають змінити спосіб мислення, види діяльності, основний з яких, все ж, розуміння потреб кожної дитини та пошук ефективних методик викладання, які б сприяли невпинному поступові кожного учня.
Проте найсуттєвіший виклик сьогодення – дати вчителям нові знання. В таких умовах проблема зростання рівня професійної культури педагогічних працівників як високоосвічених, компетентних особистостей має бути випереджувальною і потребує системного методичного супроводу. Адже реалізація освітянських реформаційних задумів потребує дуже високого професіоналізму та особливої відповідальності від тих, хто їх практично втілюватиме в життя.
Переведення методичної системи в інноваційний режим, моделювання форм роботи, які сприяють підвищенню професійної компетентності, ознайомленню з кращими зразками педагогічного досвіду, трансформування його в практичну діяльність – це те, над чим працювала методична служба Яворівщини у передреформаційний рік.
Маштабне реформування освітньої галузі розпочинається з найменших – початкової школи. Тому питанню підготовки учителів початкових класів до роботи в умовах Нової української школи приділялася особлива увага. Розпочали з інформування педагогічної громадськості щодо введення в дію нового Закону України «Про освіту», втілення Державного стандарту початкової освіти. Підтримали педагоги заходи та ініціативи методичної служби щодо ознайомлення з новими методиками навчання та створеним освітнім середовищем у пілотних школах. Зокрема, здійснили виїзд до Львівської загальноосвітньої школи І ступеня «Світанок», одну зі 100 українських шкіл, які пілотували новий Державний стандарт початкової загальної освіти, взяли участь у семінарі – практикумі «Стратегії формування та удосконалення професійних компетентностей учителів початкових класів в умовах нової української школи», що відбувся у Жовківській ЗОШ І – ІІІ ступенів №3.
Знайомство учителів початкових класів Львівщини з методиками компетентнісного та інтегрованого навчання, практичними навичками управління 1-м класом відбулося ще у жовтні 2017 в рамках програми підвищення кваліфікації учителів початкових класів, які працюватимуть у 1 класі з 1 вересня 2018 року, розробленої кафедрою початкової освіти (завідувач Барна М.М.) КЗ ЛОР «Львівський ОІППО», «Ми творимо НУШ». Цьому передувала підготовка учителів-тренерів. Очолювана методистом методичного кабінету Уляною Гловою команда тренерів: М. Кархут, учитель початкових класів опорного закладу “Новояворівська ЗОШ І – ІІІ ступенів №1”, І. Кондрацька, учитель початкових класів Яворівської ЗОШ І – ІІІ ступенів №2, М. Яхницька, учитель початкових класів опорного закладу “Івано – Франківська ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Івана Франка”, Л. Якимишин, учитель початкових класів Чернилявської ЗОШ І – ІІІ ступенів імені Теодора Перуна, провела відповідні заняття, семінари-практикуми, тренінги з актуальних питань впровадження Державного стандарту початкової освіти. Зокрема педагоги дізналися про особливості організації освітнього середовища, що таке ранкові зустрічі, як працювати з ЛЕГО, створювати лепбук, провести квест, яким чином інтерактивні вправи і завдання сприяють реалізації очікуваних результатів мовно-літературної та математичної освітніх галузей, чому форми роботи, які вимагають креативності у вирішенні, творчості у реалізації, красномовності та лаконічності у представленні важливі для покоління Альфа.
В результаті роботи був створений відеоролик про роботу методичної служби у 2017- 2018 навчальному році з учителями початкових класів над необхідними інструментами та знаннями для роботи в НУШ підготували : Уляна Глова, методист методичного кабінету, автор ідеї та Оксана Мельнічук, методист методичного кабінету, технічний редактор. Перегляд за посиланням .
При цьому реальна інформаційно-методична допомога педагогам, демонстрація переваг використання діяльнісних прийомів, технік роботи з конкретним алгоритмом їх проведення, залучення до виконання практичних завдань, вирішення проблемних ситуацій, опановування технології розвитку критичного мислення, дали змогу отримати досвід інтерактивної взаємодії, сприяли формуванню інтегративної якості особистості вчителя: бути конкурентоздатним, професійно компетентним, мобільним, тобто здатним до саморозвитку і модернізації власної діяльності.
Впевнені, що педагогічна умілість, фахова майстерність, творчість учителів початкових класів Яворівщини, зорієнтована на потреби дитини, підвищить ефективність навчання, активізує діяльність школярів, породить відкритість та довірливі стосунки між учителем і учнями, і, як наслідок, творчий пошук та радісні відкриття, що і є основною квінтесенцією формули Нової української школи.
Оксана Майхер, методист методичного кабінету