27 серпня 2020 року на онлайн-платформі ZOOM відбулося засідання районної методичної комісії учителів трудового навчання. Методист Станько Б.М. проаналізував методичну роботу з учителями у 2019 – 2020 н. р., акцентуючи увагу присутніх на досягненнях та проблемних ділянках роботи, які пов’язані із дистанційним навчанням.
До відома учителів була доведена думка, що провідним завданням учителя трудового навчання (технологій) є реалізація очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів, які виписані таким чином, щоб вони були спільними для учнів, які навчаються в класах із поділом на групи і без такого поділу. При цьому, шлях досягнення результатів визначає учитель відповідно до матеріально-технічних можливостей шкільної майстерні, інтересів і здібностей учнів, фахової підготовки самого учителя.
Богдан Станько наголосив, що формування змісту технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання здійснюється саме на основі об’єктів проєктної діяльності, а не технологій. Це дає змогу одночасно проєктувати та виготовляти один і той самий виріб за допомогою різних основних та додаткових технологій, що є особливо зручним у класах, які не поділяються на групи.
Присутні погодилися, що важливим критерієм вибору проєкту є його значущість для учня (можливість використання виробу в побуті, для хобі або реалізації виробів на шкільних ярмарках, аукціонах тощо). Неприпустимим є проєктування та виготовлення виробу тільки для опанування технології.
Богдан Станько