В Україні тематика STEM освіти набирає популярності. Вона є тим інструментом, що забезпечить успіх учнів у світі майбутнього. Тому один із модулів курсів підвищення кваліфікації вчителів іноземних мов присвячений STEM освіті та її використання на уроках. Педагоги ознайомилися із теоретичними та практичними основами STEM-напряму в освіті та обговорили можливості використання на уроках іноземної мови. Визначено практичне завдання – створити конспект STEM-уроку із однієї з тем програмового матеріалу.
Однією із інформаційно-цифрових компетентностей вчителя є здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси. На одному із семінарів було представлено педагогам платформою графічного дизайну, яка дозволяє користувачам створювати графіки, презентації, афіші, відео та інший візуальний контент, Canva. Сервіс пропонує широкий асортимент зображень, шрифтів, шаблонів та ілюстрацій, який можна використати у своїй роботі. Готові презентації можна завантажити на ПК чи мобільний телефон, перетворити на відео (слайди гортаються автоматично) та імпортувати у Google Classroom, що дуже зручно для вчителя.
Предметом обговорення був також Державний стандарт базової середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. Ознайомлено педагогів з основними положеннями стандарту, розглянуто ключові компетентності, якими мають оволодіти школярі після закінчення кожного з двох циклів – адаптаційного (5-6 класи) і базового предметного навчання (7-9 класи), наскрізні вміння та вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів у мовно-літературній освітній галузі (іншомовна освіта).
Висловлюю вдячність Галині Романик, Лілії Дутко та Оксані Мельнічук за співпрацю.
Лідія Щудлюк, консультант