Комунальний заклад Львівської обласної ради
Львіський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Кафедра природничо-математичних наук
Програма
підвищення кваліфікації вчителів математики закладів загальної середньої освіти «Сучасні підходи до викладання математики згідно з вимогами нового Державного стандарту»
Програма підвищення кваліфікації розглянута і рекомендована
до затвердження на засіданні кафедри природничо-математичних наук
(протокол № ___від ___.___. 2021 р.)
Завідувач кафедри О. Шаповаловський
Програма підвищення кваліфікації затверджена науково-методичною радою
(протокол № 2-2 від 25 лютого 2021р.)
Голова ради П.Хобзей
І. Загальні відомості
Найменування: Програма підвищення кваліфікації вчителів математики закладів загальної середньої освіти «Сучасні підходи до викладання математики згідно з вимогами нового Державного стандарту»
Упорядник: завідувач кафедри природничо-математичних наук комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Шаповаловський Олександр, старший викладач Бєлінська Інна.
Розробники: Консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Яворівської міської ради Дутко Лілія Василівна, за сумісництвом вчитель математики вищої категорії опорного закладу «Івано-Франківська ЗОШ І-ІІІ ступенів», вчитель-методист.
Мета: науково-методичний супровід професійного розвитку вчителів математики у їх підготовці до роботи в умовах розбудови нової української школи відповідно до запитів громадянського суспільства, установ і закладів освіти, освітніх потреб споживачів освітніх послуг.
Напрям: забезпечення і підтримка навчання, виховання та розвитку учнів в умовах реформування освіти, професійний саморозвиток педагога, зокрема:
- Поглиблення знань про сучасний стан наукової дисциплiни та методики викладання математики, оволодiння iнформацiйними технологiями навчання та педагогiчними технологiями,стимулювання постiйного зростання професiйної майстерностi та задоволення освiтнiх потреб упродовж усього життя.
- Формування готовності вчителів математики до реалізації стратегічних цілей розвитку шкільної математичної освіти, національної системи освіти ХХІ століття, інтеграції у світовий освітній простір, підвищення методологічної та теоретичної компетентності до роботи в умовах оновлення змісту освіти.
- Модернізація професійного потенціалу як системного показника готовності до інноваційної діяльності, трансформації найновіших досягнень науки та передового педагогічного досвіду в практику роботи вчителя математики;
- Усвідомлення і розуміння формули професійного розвитку як частково визначеної диспозиції педагогів.
Обсяг: 30 годин.
Форма (форми) підвищення кваліфікації: очно-дистанційна.
Перелік професійних компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться:
- мовно-комунікативна;
- предметно-методична;
- інформаційно-цифрова;
- психологічна;
- емоційно-етична;
- педагогічне партнерство;
- інклюзивна;
- здоров’язбережувальна;
- проєктувальна;
- прогностична;
- організаційна;
- оцінювально-аналітична;
- інноваційна;
- рефлексивна;
- здатність до навчання впродовж життя.
Місце (місця) надання освітньої послуги: заклади загальної середньої освіти
Очікувані результати навчання:
- Володіє компетентностями вчителя освіти 21-го століття, є всебічно розвиненою, соціально активною особистістю, яка має фундаментальну наукову освіту, багату внутрішню культуру, вміє постійно самовдосконалюватися.
- Визначає комплекс завдань навчального спрямування щодо соціалізації учня на уроках математики.
- Вміє проводити компетентнісно зорієнтовані уроки, де навчає учнів критично мислити; ознайомлений з елементами STEM –уроку.
Документ, що видається за результатами підвищення кваліфікації: сертифікат
ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Інтеграційно-мотиваційне заняття
Час за робочою навчальною програмою – 2 години
Тема 1. Реєстрація учасників. Ознайомлення з програмою модуля (практичне, 1 година)
Тема 2. Формування очікувань учасників ( практичне, 1 година)
Модуль 1. Про новий Державний стандарт базової середньої освіти.
5-9 класи Нової української школи. Освітня галузь «математика»
Час за робочою навчальною програмою – 4 години
Тема 1.1 Державний стандарт базової середньої освіти.
5-9 класи Нової української школи. (лекція, 2 години; практичне, 2 години).
План лекційного заняття
1.1.1. Державний стандарт базової середньої освіти.
5-9 класи Нової української школи. Компетентнісний потенціал математичної освітньої галузі та базові знання .
План практичного заняття
1.1.2. Компетентнісний потенціал математичної освітньої галузі та базові знання. Специфіка моніторингу PISA та аналіз стану математичної грамотності учнів за результатами PISA-2018.
Модуль 2. Розвиток і вдосконалення професійних навиків вчителів щодо викладання окремих тем з математики. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з цих тем згідно вимог нового Державного стандарту
Тема 2.1 Модуль у нерівностях, рівняннях та графіках функцій. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з даної теми згідно вимог нового Державного стандарту. (лекція, 2 години; практичне, 2 години).
План лекційного заняття
2.1.1. Алгебраїчне означення модуля та його геометричний зміст. Основні властивості модуля числа. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з даної теми згідно вимог нового Державного стандарту
План практичного заняття
2.1.2. Розв’язування рівнянь і нерівностей з модулями.
Тема 2.2 Комбінаторне, імовірнісне мислення та математична статистика. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з даної теми згідно вимог нового Державного стандарту (лекція, 2 години; практичне, 2 години).
План лекційного заняття
2.2.1. Елементи комбінаторики та теорії ймовірності. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з даної теми згідно вимог нового Державного стандарту
План практичного заняття
2.2.2. Розв’язування комбінаторних задач.
Тема 2.3. Підготовка до ЗНО. Розв’язування завдань відкритої форми з розгорнутою вівповіддю. (лекція, 2 година; практичне, 2 години).
План лекційного заняття
2.3.1 Що потрібно знати про ЗНО з математики 2021року
План практичного заняття
2.3.2. Розв’язування завдань відкритої форми ЗНО з математики з розгорнутою вівповіддю.
Модуль 3. Новий професійний стандарт вчителя ЗЗСО – сучасний підхід до визначення переліку та опису загальних і професійних компетентностей вчителя. Розвиток інформаційно-цифрових компетентностей сучасного вчителя математики. Використання Інтернет-сервісів у роботі вчителя.
Тема 3.1. Створення онлайн- тестів для контролю знань учнів. Можливості «на Урок» та «Всеосвіти», Google Forms, Classtime для вчителів математики та огляд профільних ресурсів (лекція, 2 години; практичне, 4 години).
План лекційного заняття
3.1.1 Можливості «на Урок» та «Всеосвіти», Google Forms, Classtime для вчителів математики та огляд профільних ресурсів .
План практичного заняття
3.1.1.Створення тестів для перевірки знань учнів з математики на платформах «на Урок, «Всеосвіти», Google Forms, Classtime
Тема 3.2 Як створити відеоурок? Сервіс Саnva: якісне створення візуального контенту .(лекція, 2 години; практичне, 2 години).
План лекційного заняття
3.2.1 Як створити відеоурок? Огляд програм.
План практичного заняття
3.2.1.Створення відеоуроку. Робота у програмі Саnva
Вихідне діагностування, презентація добрих практик (практичне , 2 години)
ІІІ. РОЗПОДІЛ ГОДИН ЗА ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ
Назви тем | Кількість годин | |||
Усього | Лекції | Прак-тичні | Семі-нарські | |
Інтеграційно-мотиваційне заняття | 2 | 2 | ||
Тема 1. Реєстрація учасників. Формування очікувань учасників | 1 | |||
Тема 2. Ознайомлення з програмою модулів | 1 | |||
Модуль 1. Про новий Державний стандарт базової середньої освіти. 5-9 класи Нової української школи. Освітня галузь «математика» |
4 | 2 | 2 | |
Тема 1.1. Державний стандарт базової середньої освіти . 5-9 класи Нової української школи. | 2 | |||
Тема 1.2. Компетентнісний потенціал математичної освітньої галузі та базові знання. Специфіка моніторингу PISA та аналіз стану математичної грамотності учнів за результатами PISA-2018. | 2 | |||
Модуль 2. Розвиток і вдосконалення професійних навиків вчителів щодо викладання окремих тем з математики. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з цих тем згідно з вимогами нового Державного стандарту | 12 | 6 | 6 | |
Тема 2.1. Модуль у нерівностях, рівняннях та графіках функцій. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з даної теми згідно з вимогами нового Державного стандарту | 2 | 2 | ||
Тема 2.2. Комбінаторне, імовірнісне мислення та математична статистика. Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з даної теми згідно з вимогами нового Державного стандарту | 2 | 2 | ||
Тема 2.3. Підготовка до ЗНО. Розв’язування завдань відкритої форми з розгорнутою вівповіддю. | 2 | 2 | ||
Модуль 3. Новий професійний стандарт вчителя ЗЗСО – сучасний підхід до визначення переліку та опису загальних і професійних компетентностей вчителя. Розвиток Інформаційно-цифрових компетентностей сучасного вчителя математики. Використання Інтернет-сервісів у роботі вчителя. | 10 | 4 | 6 | |
Тема 3.1. Створення онлайн- тестів для контролю знань учнів. Можливості «на Урок» та «Всеосвіти», Google Forms, Classtime для вчителів математики та огляд профільних ресурсів | 2 | 4 | ||
Тема 3.2 Як створити відеоролик? Сервіс Саnva: якісне створення візуального контенту. | 2 | 2 | ||
Вихідне діагностування, презентація добрих практик | 2 | 2 | ||
Всього годин: | 30 | 12 | 18 |